Nordic Mines meddelar följande ändringar för styrelse och förändringar i koncernledningen

Formulärets överkant

Samtliga medlemmar i den nuvarande styrelsen i Nordic Mines AB (Publ.) har nu beslutat att göra sig tillgängliga för omval vid årsstämman, med förbehåll för bolagsstämmans godkännande.

Dessutom tillkännager Nordic Mines styrelse utnämningar av ny koncernledning och avgångar av Tony Butler och Ole Eikeland.

Bolagets ledning kommer att förstärkas enligt följande. Saradhi Rajan fortsätter att vara kvar som koncernens VD. Koncernledningen kommer att förstärkas av Ludmilla Lundberg (CFO) och Torbjörn Bygden (bolagssekreterare och IR). Nuvarande CFO Tony Butler och Ole Eikeland (IR) kommer att avsluta sina engagemang. Tony Butler kommer att kvarstå tillgänglig som senior rådgivare för tillfället.

Ludmilla Lundberg (CFO, född 1955)
Ludmilla Lundberg har mer än 20 års erfarenhet av att arbeta med tillpassning av lagliga krav och rapportering som ekonomichef och huvudredovisning i stora börsnoterade bolag som Skanska, SEB, ABB och Vattenfall. Utöver detta var Ludmilla Lundberg även tf CFO för Copperstone Resources AB, noterade på Nasdaq OMX First North.

Torbjörn Bygden (Företagsekreterare och Investor Relations, Född 1959)
Torbjörn Bygden har mer än 27 års erfarenhet inom finans och företagsekonomi. Han har tillbringat 10 år med Astra Zeneca Group som ekonomichef (Accounting & Reporting) och som chef för Finance & Business Administration, 8 år med Visma Services AB (nu Cogital Group) som Director of International Services. Torbjörn har omfattande erfarenhet av IFRS-regelverk, Sarbanne-Oxley Financial Control Framework tillsammans med djup kunskap i svenska redovisningsprinciper och US Gaap. Torbjörn ska i sin roll ansvara för att följa lagstadgade krav i NASDAQ OMX, Investor Relations och för att säkerställa att alla beslut som fattas av styrelsen implementeras. Han har en ekonomieexamen från Umeå universitet

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Torbjörn Bygdén
Företagsekreterare och Investor Relations
Torbjorn.Bygden@azzets.net
00 46 (0) 70 301 45 46
Lindhagensgatan 94, box 34212

För mer information om Nordic Mines, vänligen besök www.nordicmines.com.

Denna information är sådan som Nordic Mines AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons omsorg för offentliggörande den 8 juni 2017 kl. 10:30 CEST.

Nordic Mines är ett nordiskt gruv- och prospekteringsföretag. Vid Laivagruvan i Finland producerades guld under åren 2011 till och med 2014. Fyndigheten är en av de största i Norden. Nordic Mines är medlem i SveMin och tillämpar dess rapporteringsregler för publika gruv- och prospekteringsbolag. Nordic Mines aktie är upptagen till handel på Nasdaq Stockholms Small Cap-lista. Se även www.nordicmines.com.

Attachments:

Press release June 7 SE.pdf