Hästkapplöpning är nu lanserat på Betsafe

Betsafe blir det första av Betssons varumärken att lansera hästkapplöpning i sitt sportbokserbjudande och kunderna erbjuds nu ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande inom hästsport. Förvärvet av nischoperatören RaceBets år 2016 kompletterade Betssons sportsbokserbjudande med en egenutvecklad hästsportsprodukt och ett erfaret trading-team för spel på hästar.

“Hästspel är en viktig del i sportbokserbjudandet om du vill vara en konkurrenskraftig aktör på marknader som Storbritannien och Irland. Genom att lansera hästkapplöpning på Betsafe så tar vi vår sportbok till nästa nivå. Tack vare vår goda tekniska integrationsförmåga kan vi dessutom lansera produkten snabbare än planerat. Nästa steg är att lansera hästkapplöpning på våra andra varumärken. Dessutom har vi gjort ett flertal andra förbättringar av vår sportbok och kommer också snart att göra en uppgradering av vår mobila sportbok,” säger Ulrik Bengtsson, VD och koncernchef Betsson AB.

Lanseringen av hästsport på Betsafe är del av våra marknadsaktiviteter kring ett av årets mest omtalade evenemang - Royal Ascot.

Genom förvärvet av RaceBets kan Betsson erbjuda en mycket konkurrenskraftig produkt, i nivå med de bästa operatörerna på marknaden, och kunderna kan spela på fler än 250 000 olika lopp varje år. Hästkapplöpning är en av de mest populära vadslagningssporterna I Europa och marknadens värde uppskattas till EUR 3,5 miljarder.

För ytterligare information, kontakta:
Ulrik Bengtsson, VD och Koncernchef Betsson AB

Pia Rosin, VP Corporate Communication Betsson AB