Campine NV: Nieuwe toetsing bankconvenanten

Gereglementeerde informatie - voorwetenschap

Verwijzend naar ons persbericht van 24/02/2017, alsook naar ons jaarlijks financieel verslag 2016, melden wij dat Campine terug voldoet aan de convenanten - zoals afgesproken met de banken na verwerking van de opgelegde boete door de Europese Commissie begin dit jaar.

Zoals gemeld in ons jaarlijks financieel verslag 2016 voldeed Campine - na verwerking van de opgelegde boete door de Europese Commissie in de jaarrekening per 31 december 2016, niet meer aan de opgelegde bankconvenanten zoals opgenomen in de kredietovereenkomsten. De banken hadden een opschorting van deze bankconvenanten toegestaan tot 31 mei 2017. Op vraag van de banken werd er een nieuwe toetsing van de bankconvenanten uitgevoerd op basis van de 31 maart 2017 kwartaalcijfers.

Campine voldoet terug aan de convenanten:

• Het eigen vermogen (gecorrigeerd voor immateriële vaste activa en uitgestelde belastingen) (minimum van 20.000 K€) bedroeg 20.692 K€ op 31 maart 2017 (31/12/16: 18.517 K€).
  • De solvabiliteitratio op 31 maart 2017 (27,5%) voldeed aan de huidige ratio van 25% (de banken stemden toe deze ratio tijdelijk te verlagen) en we verwachten de normale ratio van 30% op
    30 juni 2017 te behalen.
  • Campine voldeed aan de ratio i.v.m. voorraadrotatie per 31/12/16 en ook per 31 maart 2017.

Eveneens willen wij nogmaals bevestigen, zoals reeds vermeld in ons jaarlijks financieel verslag 2016, dat wij met succes de nodige middelen hebben verworven en gewaarborgd om te voldoen aan de betalingsvoorwaarden voor de boete opgelegd door de Europese Commissie.

Onze halfjaarresultaten 2017 zullen wij kenbaar maken via ons tussentijds financieel verslag per 30/06/2017 in de laatste week van de maand september 2017.

Nieuwe toetsing bankconvenanten