Bording Data vil til udlandet med Henrik Salicath som ny administrerende direktør

En af Danmarks ældste og mest velrenommerede IT-virksomheder fortsætter sin investering i vækst og styrker den fortsatte udvikling af forretningen med ansættelsen af Henrik Salicath, som er tiltrådt som adm. direktør for Bording Data den 1. august 2017. Målet er vækst gennem internationalisering.

Bording Data, der er ejet af børsnoterede F.E. Bording A/S, har igennem en længere periode vundet en række større internationale retail-sager med udgangspunkt i det danske marked. Det har givet blod på tanden, og på baggrund af kundernes ønsker og behov har man vurderet, at tiden er inde til at satse på et stærkt voksende internationalt omnichannel-marked.

Med en retail-kundeliste, der tæller virksomheder som Matas, Dansk Supermarked, Dagrofa, BAUHAUS, jem & fix, Magasin, ILLUM, TOP-TOY m. fl., er Bording Data bedre rustet end nogensinde til at tage de første skridt på vejen mod en egentlig internationalisering.

Mobile og Cloud enabled-løsninger til retail, abonnementsstyring og en yderst kompetent konsulentforretning er kernen i Bording Datas succes. De nye teknologier er fundamentet for den fortsatte udvikling i tæt samarbejde mellem kollegaer, partnere og kunder. Herudover vil mulige opkøb samt etablering af partnerskaber ligeledes danne grundlaget for den fremtidige vækst i udlandet.

Står foran spændende muligheder

Bestyrelsesformand i Bording Data, Hans Therp, glæder sig over at have fået Henrik Salicath ombord:

”Internationalisering af Bording Data har længe stået på bestyrelsens ønskeliste, og med ansættelsen af Henrik har vi fundet en mand, der om nogen kan løfte Bording Data til et nyt, spændende niveau i selskabets historie. Vi er utroligt stolte i Bording Data over, at vi har formået at tiltrække Henrik til denne opgave og ser det som endnu en blåstempling af vores strategi og den fortsatte udvikling af selskabet og dets medarbejdere”.

Adm. direktør, Henrik Salicath, er også forventningsfuld omkring fremtiden hos Bording Data:

”Bording-koncernen og ikke mindst Bording Data står stærkere end nogensinde. Med ViKING Commerce og nogle af markedets tungeste konsulenter inden for retail, er vi i en unik position. Endvidere står vi, med vores brede produkt palette, med rigtig spændende muligheder for at levere cloud enabled-løsninger og kompetencer til visionære, teknologisk parate og forandringsvillige kunder”.

Ny direktør med solid erfaring

Henrik er 45 år gammel og har de seneste 5½ år været udstationeret i München og Singapore sammen med sin kone og tre børn. Henrik kommer med stor international erfaring og senest fra en stilling i Microsoft som General Manager, Business Solutions, Asia, hvor han har arbejdet med at opbygge salget af Microsoft Dynamics til de mange partnere på tværs af Asien.

Hans Therp, adm. direktør, F.E. Bording A/S: 40286163 / ht@bording.dk

Henrik Salicath, adm. direktør, Bording Data: 60231729 / hps@bordingdata.com

Om Bording Data

Bording Data A/S er en software- og konsulentvirksomhed med mere end 30 års erfaring, som udvikler, leverer og servicerer IT-løsninger til detailhandelen, mediebranchen og den offentlige sektor. Bording Data er i dag 80 ansatte i Danmark og 35 ansatte i Bangladesh.

Fondsbørs ny direktør i Bording Data.pdf