Meddelelse nr. 7

Investeringsselskabet Luxor A/S’ bestyrelse har dags dato godkendt delårsrapporten pr. 30. juni 2017.

3. kvartal 2016/17:

• Basisindtjeningen udgør kr. 5,8 mio. (kr. 9,8 mio.).
  • Koncernens resultat før skat for kvartalet er et underskud på kr. 0,9 mio. (kr. 23,3 mio.).

Delåret 2016/17:

• Basisindtjeningen for delåret udgør kr. 18,9 mio. (kr. 24,3 mio.).
  • Basisindtjeningen er negativt påvirket af: lavere nettoindtægter fra investeringsejendomme primært som følge af en forøgelse af planlagte direkte omkostninger (kr. 3,7 mio.)
  • lavere nettofinansieringsindtægter primært fra obligationer (kr. 1,4 mio.)
  • lavere kursavancer på pantebreve (kr. 1,2 mio.)

Basisindtjening er positivt påvirket af:

• lavere nettotab på pantebreve (kr. 1,3 mio.).
  • Koncernens resultat før skat for delåret er et overskud på kr. 22,5 mio. (kr. 19,3 mio.).

Resultatet er positivt påvirket med kr. 3,6 mio., der primært hidrører fra positive dagsværdireguleringer fra

renteswaps m.v., der ikke indgår i  basisindtjeningen.

• Indre værdi pr. cirkulerende aktie andrager kr. 348,85 (kr. 349,34). Den indre værdi pr. cirkulerende aktie er væsentlig påvirket af udbytteudlodningen på kr. 25 mio. i januar 2017, svarende til 25 kr. pr. aktie.

Forventet basisindtjening 2016/17:

• For regnskabsåret 2016/17 opjusteres basisindtjeningen med kr. 1,0 mio., hvorefter der på nuværende tidspunkt forventes en basisindtjening i niveauet kr. 25,0 mio. i forhold til kr. 24,0 mio. i selskabsmeddelelse af 29. maj 2017.

Dagsværdireguleringer samt konstaterede tab og avancer for obligationer, valuta og renteswaps m.v. indgår ikke i basisindtjeningen, og vil fra regnskabsårets start og frem til 21. august 2017 påvirke årets resultat før skat positivt med kr. 5,6 mio. Beløbet er fordelt med kr. 3,6 mio. i regnskabsårets 1. til 3. kvartal og kr. 2,0 mio. i perioden 1. juli til 21. august 2017.

Eventuelle henvendelser vedrørende delårsrapporten kan rettes til direktør Jannik Rolf Larsen.

Jannik Rolf Larsen, direktør

fonds.medd. 30. juni 2017.pdf