Delårsrapport for Arkil Holding A/S for 2. kvartal 2017

Positiv resultatudvikling resulterede i opjustering

Bestyrelsen for Arkil Holding A/S har i dag behandlet og godkendt koncernens delårsrapport for perioden 1. januar til 30. juni 2017.

Hovedpunkter for 2. kvartal 2017 og 1. halvår 2017

• I 2. kvartal 2017 blev omsætningen 810,9 mio. kr. mod 840,9 mio. kr. sidste år.
• I 1. halvår 2017 blev omsætningen 1.329,2 mio. kr. mod 1.305,8 mio. kr. sidste år.
• Primært driftsresultat (EBIT) er i 2. kvartal 2017 realiseret med 64,5 mio. kr. mod -4,6 mio. kr. sidste år.
• Primært driftsresultat (EBIT) er i 1. halvår realiseret med 32,5 mio. kr. mod -72,1 mio. kr. sidste år. EBIT i 2016 er negativt påvirket af nedskrivninger på problemramte projekter med 63,1 mio. kr.
• Resultat før skat er i 1. halvår realiseret med 31,4 mio. kr. mod -72,5 mio. kr. sidste år.

Opjustering af forventningerne til 2017

• Koncernens omsætning for 2017 forventes realiseret i niveauet 3.100 mio. kr.
• Resultatet for 2017 før skat forventes nu, på baggrund af det realiserede resultat for 1. halvår og den aktuelle ordresituation, realiseret i niveauet 90 – 120 mio. kr., som meddelt i børsmeddelelsen af 24. au-gust 2017.

Jesper Arkil, administrerende direktør, udtaler:
”2. kvartal har vist en flot resultatudvikling, bedre end forventet, og en realiseret overskudsgrad på 8% i forårskvartalet i vores sæsonafhængige aktiviteter må betegnes som meget tilfredsstillende. Det er dels lykkedes at fastholde en god aktivitet og resultatudvikling på vore udlandsmarkeder, og dels har de danske aktiviteter igen i år formået at løfte indtjeningen på kerneforretningen. Da der i modsætning til sidste år ikke forekommer større aktiviteter med lav eller negativ indtjening er den samlede resultatudvikling meget positiv, hvilket er baggrunden for den meddelte opjustering”.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til administrerende direktør Jesper Arkil på tlf. 20669308.

Haderslev, den 30. august 2017

Arkil Holding A/S