BIMobject AB: BIMobject blir en av huvudsponsorerna på branschmässa i USA

BIMobject AB (publ) ("BIMobject") meddelar idag att bolaget är en av de största sponsorerna av den årliga branschmässan Autodesk University ("AU") i Las Vegas, USA. BIMobject kommer att hålla ett seminarium samt inta den största montern av alla deltagande verksamheter för att demonstrera sina innovativa lösningar. AU lockar varje år över 10 000 experter från arkitekt-, design-, bygg-, tillverknings- och mediabranscherna. I år hålls mässan den 14-16 november för att utforska temat "The Future of Making Things".

I rollen som Guldsponsor samarbetar BIMobject med Autodesk under deras branschmässa AU i nordamerikanska Las Vegas. Årets mässa kommer att utforska evolutionen av teknologi för design och ingenjörskonst samt hur innovation och effektivitet i vardagen är vägen till framtiden. I denna anda närvarar BIMobject med fokus på interaktivitet och engagemang - inte bara som utställare, utan också som utbildare: Företagets främsta expert inom ämnet kommer att visa hur lösningen BIMscript® & LENA ger användaren möjlighet att skapa sina egna, parametriska digitala byggobjekt.

Även i den stora BIMobject-montern kommer världsledande experter att finnas på plats för att dela med sig av sin kunskap om byggbranschens framtid. Besökarna kommer att kunna prova företagets banbrytande Virtual Reality-lösningar, och uppleva fördelarna med de olika design- och säljverktygen kopplade till molnplattformen BIMobject® Cloud genom innovativ visualiseringsteknik.

Under mässan kommer BIMobject även att ge support till tidigare användare av Autodesk SEEK och illustrera hur tjänsten ökat i värde sen den blev del av BIMobjects erbjudande i början av 2017.

"Det känns jätteroligt att kunna ta en så ledande roll i ett sammanhang som samlar en mängd olika aktörer. Vi på BIMobject har tidigare arbetat tätt ihop med Autodesk, även utöver övertagandet av SEEK. Till exempel har vår plattform BIMobject® Cloud stöd för deras lösningar Autodesk Revit, Autodesk AutoCAD, Forge och Fusion 360. Det är mot bakgrund av sådana goda erfarenheter som vi fortsätter driva den digitala utvecklingen av byggbranschen framåt tillsammans", säger Stefan Larsson, VD och grundare för BIMobject.

Mer information om AU finns på mässans hemsida.

Louise Otto - presskontakt
Tel: +46 40 - 685 29 00
E-mail: press@bimobject.com

Om BIMobject AB:
BIMobject AB är, med sitt molnbaserade content management system för BIM-objekt, en "game changer" för byggindustrin världen över.

BIMobject är ett innovativt teknologiföretag som ligger i framkant vad gäller digitaliseringen av byggprodukter och material. Detta genom att tillgängliggöra produktinformation som kan omvandlas till kunskap tidigt i BIM-processen. Det gör det möjligt att industrialisera byggindustrin och ha stort inflytande över design, produktval, konstruktion, svinn, energi, kostnader, kvalitet och logistik.

Våra unika lösningar för tillverkare av byggnads- och interiörprodukter erbjuder utveckling, hosting, underhåll, administration och publicering av digitala kopior av tillverkares produkter - BIM-objekt. Webbtjänsterna för digital marknad- och pre-sales som BIMobject® Cloud erbjuder, kanaliseras och integreras via appar till CAD/BIM-applikationer för att skapa direkta affärsrelationer och kommunikation världen över.

BIM-objekten integreras i informationsmodellen genom hela processen och beskriver byggnaden och dess delar i detalj, därmed ökar chanserna för att bli föreskriven för de produkter som finns tillgängliga i BIMobject® Cloud.

BIMobject® - Vinnare av 2013 Red Herring 100 Global

BIMobject AB (publ) - Nasdaq Stockholm First North - Symbol: BIM

bimobject.com

Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser.

Autodesk, AutoCAD, Forge, Fusion 360 och Revit är registrerade varumärken eller varumärken till Autodesk, Inc., och/eller dotterbolag och/eller andra närstående bolag i USA och/eller andra länder.

BIMobject blir en av huvudsponsorerna på branschmässa i USA