Ekstraordinær generalforsamling

Aarhus, 2017-09-18 16:05 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

I henhold til vedtægternes pkt. 7.4 indkaldes hermed til ekstraordinær generalforsamling i Prime Office A/S til afholdelse

mandag den 16. oktober 2017, kl. 10.00

på Radisson Blu Scandia Hotel Aarhus, Margrethepladsen 1, 8000 Aarhus C, med følgende dagsorden:

1.     Orientering om og godkendelse af selskabets indgåelse af en betinget købsaftale vedrørende 66,4 % af ejerandelene i MC Property Fund Hamburg GmbH

Bestyrelsen vil orientere om de væsentligste vilkår og betingelser i udkastet til en betinget købsaftale, der vedrører selskabets køb af 66,4% af ejerandelene i MC Property Fund Hamburg GmbH. MC Property Fund Hamburg GmbH er et tysk selskab, der ejer en større ejendomsportefølje i Nordtyskland.

Da der er personsammenfald mellem selskabets ledelse og nogle af de sælgende aktionærer i MC Property Fund Hamburg GmbH er aftalen betinget af generalforsamlingens godkendelse. Bestyrelsen indstiller i overensstemmelse hermed til generalforsamlingens godkendelse den af selskabets indgåede betinget købsaftale vedrørende 66,4% af ejerandelene i MC Property Fund Hamburg GmbH.

Samtidig foreslås det, at selskabets bestyrelsesformand bemyndiges til at tage sådanne skridt og tiltag og underskrive sådanne dokumenter, som er nødvendige eller hensigtsmæssige for at gennemføre og opfylde den betingede aktieoverdragelsesaftale.

2.     Bemyndigelser til bestyrelsen til at forhøje aktiekapitalen

a)     Forslag om at bemyndige bestyrelsen til at forhøje aktiekapitalen uden fortegningsret for de eksisterende aktionærer

Bestyrelsen foreslår, at bestyrelsen bemyndiges til i perioden indtil den 1. maj 2022 ad en eller flere omgange at forhøje aktiekapitalen med indtil nominelt DKK 15.000.000 (svarende til 300.000 aktier à DKK 50 pr. aktie) ved tegning af nye aktier til en kurs, der ikke er lavere end markedskurs. Kapitalforhøjelser skal ske ved kontant indbetaling. Selskabets aktionærer skal ikke have fortegningsret til tegning af det beløb, hvormed aktiekapitalen forhøjes.

Forslaget er begrundet i at sikre selskabets bestyrelse størst mulig fleksibilitet i forhold til sikring af selskabets kapitalberedskab.

Såfremt generalforsamlingen under dagsordenens punkt 1 godkender, at selskabet indgår betinget købsaftale vedrørende 66,4% af ejerandelene i MC Property Fund Hamburg GmbH, forventer bestyrelsen at udnytte bemyndigelsen til at gennemføre en kapitaludvidelse, der kan tilføre selskabet et nettoprovenue på forventeligt over DKK 35.000.000 ved udstedelse af nye aktier med det formål at finansiere en del af købet.

Tegningen vil da ske til fordel for en gruppe eksisterende aktionærer i selskabet. Fem eksisterende aktionærer har afgivet bindende forhåndstilsagn om at tegne aktier i et omfang, således at kapitalforhøjelsen på DKK 15.000.000 kan gennemføres. To af de tegnende eksisterende aktionærer ejer direkte andele i MC Property Fund Hamburg GmbH, som overdrages til selskabet i henhold til købsaftalen.

Såfremt generalforsamlingen vedtager forslaget, forventer bestyrelsen at beslutte at forhøje aktiekapitalen med det formål at tilvejebringe en del af finansieringen til købet af ejerandele i MC Property Fund Hamburg GmbH inden for en periode på to uger og ikke senere end 31. december 2017 efter generalforsamlingen.

Forslaget indebærer at indsætte et nyt punkt 5.7 i vedtægterne med følgende ordlyd:

"Bestyrelsen er indtil den 1.5.2022 bemyndiget til ad en eller flere omgange at forhøje aktiekapitalen med indtil nominelt DKK 15.000.000 (svarende til 300.000 aktier a DKK 50 pr. aktie) ved tegning af nye aktier til en kurs, der ikke er lavere end markedskursen. Forhøjelsen kan ske såvel ved kontant indbetaling. De eksisterende aktionærer skal ikke have fortegningsret til tegning af det beløb, hvormed aktiekapitalen forhøjes. For de nye aktier skal gælde samme regler som for de nuværende aktier, herunder at aktierne er noteret på Nasdaq Copenhagen A/S og registreret i en værdipapircentral i andele på DKK 50, og at aktierne lyder på navn. De nye aktier skal være omsætningspapirer."

b)     Bestyrelsens bemyndigelse til at forhøje aktiekapitalen med fortegningsret for de eksisterende aktionærer

Bestyrelsen foreslår, at det præciseres i bestyrelsens eksisterende bemyndigelse til at forhøje selskabets aktiekapital i vedtægternes punkt 5.6, at kapitalforhøjelsen skal ske med fortegningsret for de eksisterende aktionærer.

Forslaget indebærer, at vedtægternes punkt 5.6 ændres til følgende:

"Bestyrelsen er indtil den 1.5.2022 bemyndiget til ad en eller flere omgange at forhøje aktiekapitalen med indtil nominelt 15.000.000 kr. aktier (svarende til 300.000 aktier a DKK 50 pr. aktie) ved tegning af nye aktier til markedskurs eller en lavere kurs, som fastsat af bestyrelsen, dog ikke under kurs pari. Forhøjelsen kan ske såvel ved kontant indbetaling, som på anden måde. De eksisterende aktionærer skal have fortegningsret til tegning af det beløb, hvormed aktiekapitalen forhøjes. For de nye aktier skal gælde samme regler som for de nuværende aktier, herunder at aktierne er noteret på Nasdaq Copenhagen A/S og registreret i en værdipapircentral i andele på DKK 50, og at aktierne lyder på navn. De nye aktier skal være omsætningspapirer."

3.     Valg af medlem til bestyrelsen

Jens Erik Christensen er den 5. september 2017 udtrådt af selskabets bestyrelse. Bestyrelsen foreslår, at Knud Hjorth vælges som medlem af bestyrelsen. Såfremt Knud Hjorth vælges som medlem af bestyrelsen, forventer bestyrelsen at udpege Knud Hjorth som næstformand for bestyrelsen og formand for revisionsudvalget.

Knud Hjorths CV

Knud Hjorth er født i september 1958, og vil, såfremt han vælges som medlem af selskabets bestyrelse, være uafhængigt medlem.

Ledelseshverv

Knud Hjort er ansat som direktør i M&M Invest ApS og bestyrelsesmedlem i Moller & Company A/S og bestyrelsesformand i M&M Invest ApS.

Tidligere ansættelser

Knud Hjorth har siden 2012 været ansat som Group Treasury director hos Biomar A/S. Fra 2001 til 2010 var Knud Hjorth ansat som Senior Vice President hos Kirkbi A/S og Group Treasurer hos Lego Company ansvar for Lego Company finansielle forhold med reference til selskabets CFO. Fra 1997 til 2011 2001 var Knud Hjorth ansat som koncernfinanschef i Tulip International A/S med ansvar for finansielle forhold. Fra 1987 til 1997 var Knud Hjorth ansat som underdirektør og finanschef i Arla Foods koncernen.

Særlige erfaring og kompetencer

Erfaren i ledelse og brede finansielle forhold indenfor asset management med fokus på risikostyring. Knud Hjort er uddannet på Finansakademiet i Skanderborg (HD i finansiering).

SÆRLIGE VEDTÆGTSKRAV

Vedtagelse på generalforsamlingen af forslaget fremsat under dagsordenens punkt 2 a) og 2 b) kræver, at mindst 2/3 af de afgivne stemmer og 2/3 af den på generalforsamlingen repræsenterede aktiekapital afgiver stemmer herfor.

REGISTRERING, ADGANG, FULDMAGT OG BREVSTEMME

Registreringsdato

En aktionærs ret til at deltage i generalforsamlingen og afgive stemme på sine aktier fastsættes i forhold til de aktier, som

aktionæren besidder den 9. oktober 2017 (registreringsdatoen). De aktier, den enkelte aktionær besidder, opgøres på registreringsdatoen på baggrund af aktionærens ejerforhold som noteret i ejerbogen samt i henhold til meddelelse om ejerforhold, som selskabet har modtaget med henblik på indføring i ejerbogen, men som endnu ikke er indført i denne.

Anmeldelsesfrist for deltagelse

Adgang til generalforsamlingen er betinget af, at aktionæren senest den 12. oktober 2017, kl. 23.59, har løst adgangskort, jf. vedtægternes pkt. 10.3. Tilsvarende gælder en eventuel rådgiver for aktionæren eller dennes fuldmægtig.

Adgangskort rekvireres via VP Investor Services A/S' hjemmeside, www.vp.dk/gf, eller ved at returnere tilmeldingsformularen, der kan downloades på selskabets hjemmeside, www.primeoffice.dk, enten pr. brev til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S, eller pr. e-mail til vpinvestor@vp.dk.

Fuldmagt

Hvis De er forhindret i at deltage i generalforsamlingen, kan De give fuldmagt til at afgive de stemmer, der er knyttet til Deres aktier.

Fuldmagt skal være VP Investor Services A/S i hænde senest den 12. oktober 2017, kl. 12.00 enten via VP Investor Services A/S' hjemmeside, www.vp.dk/gf, eller ved at returnere fuldmagtsformularen, der kan downloades på selskabets hjemmeside, www.primeoffice.dk, enten pr. brev til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S, eller pr. e-mail til vpinvestor@vp.dk.

Brevstemme

De har endvidere mulighed for at afgive brevstemme, inden generalforsamlingen afholdes.

Brevstemme skal være VP Investor Services A/S i hænde senest den 13. oktober 2017, kl. 23.59 enten via VP Investor Services A/S' hjemmeside, www.vp.dk/gf, eller ved at returnere brevstemmeformularen, der kan downloades på selskabets hjemmeside, www.primeoffice.dk, enten pr. brev til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S, eller pr. e-mail til vpinvestor@vp.dk.

AKTIEKAPITALENS STØRRELSE OG STEMMERET

Selskabets nominelle aktiekapital udgør DKK 159.665.700 fordelt på aktier à DKK 50 eller multipla heraf.

Hvert aktiebeløb på DKK 50 giver en stemme, jf. vedtægternes pkt. 10.1.

DAGSORDEN M.V.

Dagsordenen med fuldstændig gengivelse af de forslag, der skal behandles på generalforsamlingen, vil være tilgængelig på selskabets hjemmeside, www.primeoffice.dk, fra den 18. september 2017 og frem til generalforsamlingen.

Fra den 18. september 2017 og frem til generalforsamlingen vil følgende oplysninger være tilgængelige for aktionærerne på selskabets hjemmeside, www.primeoffice.dk:

1.     Indkaldelsen med dagsorden og fuldstændige forslag

2.     Det samlede antal aktier og stemmerettigheder på datoen for indkaldelsen

3.     Formularer vedrørende tilmelding samt afgivelse af fuldmagt og brevstemme

Aarhus, den 18. september 2017

På bestyrelsens vegne