Fondsbørsmeddelelse nr. 10/2017: Registrering af kapitalforhøjelse i Salling Bank A/S

Skive, 2017-10-09 15:25 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

IKKE TIL OFFENTLIGGØRELSE I USA, CANADA, AUSTRALIEN, JAPAN OG SCHWEIZ ELLER NOGEN ANDEN JURISDIKTION, HVOR OFFENTLIGGØRELSE VILLE UDGØRE EN OVERTRÆDELSE AF LOVGIVNINGEN I DEN PÅGÆLDENDE JURISDIKTION

Registrering af kapitalforhøjelse i Salling Bank A/S

I fortsættelse af fondsbørsmeddelelse nr. 9/2017 kan det oplyses, at kapitalforhøjelsen i forbindelse med Salling Bank A/S’ udbud af 768.000 nye aktier á nominelt DKK 100 er registreret i Erhvervsstyrelsen og udbuddet er dermed gennemført. Salling Bank A/S’ samlede aktiekapital udgør herefter nom. DKK 131.000.000 fordelt på 1.310.000 stk. aktier á nom. DKK 100.

De nye aktier har samme rettigheder som bankens eksisterende aktier. Hver aktie giver således ret til én stemme på bankens generalforsamling, idet ingen aktionær dog kan afgive stemmer for mere end 10% af bankens til enhver tid samlede aktiekapital.

De nye aktier forventes optaget til handel og officiel notering på Nasdaq Copenhagen A/S den 11. oktober 2017 under den eksisterende ISIN-kode (ISIN DK0010017367) for Salling Bank A/S’ aktier.

Selskabets opdaterede vedtægter er vedlagt i denne meddelelse.

Spørgsmål til gennemførelsen af fortegningsemissionen kan rettes til bankdirektør Peter Vinther Christensen på telefon 96 44 62 00.

2017 nr. 10 Fondsbørsmeddelelse - Registrering af kapitalforhøjelse i Salling Bank.pdf 2017 nr. 10 Fondsbørsmeddelelse - Bilag Salling Bank vedtægter.pdf