Jeudan A/S: Fortsætter investeringerne i København

Jeudan har indgået aftale om erhvervelse af otte ejendomme i København for samlet DKK 670 mio.

Ejendommene, der har et samlet areal på ca. 27.000 m², overtages i løbet af fjerde kvartal 2017. Ejendommene er beliggende:

·         Bredgade 58/Fredericiagade 17, Kbh. K
·         Havnegade 21/Niels Juelsgade 15, Kbh. K
·         Kigkurren 6-8A, Kbh. S
·         Kronprinsensgade 8, Kbh. K
·         Toldbodgade 35, Kbh. K
·         Toldbodgade 39-41, Kbh. K
·         Gl. Kongevej 169, Frederiksberg
·         Evanstonevej 2, Hellerup

Jeudan har forud for disse investeringer foretaget ejendomserhvervelser i 2017 for DKK 1.091 mio., hvorved de samlede ejendomsinvesteringer i 2017 herefter andrager DKK 1.761 mio.

Jeudan har endvidere i 2017 solgt 8 ejendomme, som ligger udenfor koncernens strategiske fokus. Salgsprisen har udgjort ca. DKK 400 mio.

Koncernens samlede ejendomsinvesteringer andrager herefter ca. DKK 23,0 mia.

Købene giver ikke anledning til at ændre Jeudans tidligere offentliggjorte forventninger for 2017 til et resultat før kurs- og værdireguleringer (EBVAT) på niveauet DKK 600 mio. på baggrund af en omsætning på ca. DKK 1,3 mia.

Yderligere oplysninger:
Adm. direktør Per W. Hallgren, tlf. 3947 9102

Jeudan A/S, Bredgade 30, 1260 København K

Jeudan er Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomhed. Koncernen investerer i og driver større kontor-, bolig- og detailejendomme i København. Koncernen tilbyder i Jeudan Servicepartner et bredt udbud af ejendomsrelaterede rådgivnings-, service- og bygningsydelser. Strategien sigter mod fortsat vækst og lønsomhed, baseret på værdierne ordentlighed, dygtighed og tilgængelighed. Koncernen har 400 medarbejdere. Jeudans aktier er noteret på Nasdaq Copenhagen (JDAN). www.jeudan.dk.

Attachments:

292.pdf