ARVOPAPERIMARKKINALAIN 9 LUVUN 10 PYKÄLÄN MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTOKSESTA

ROBIT OYJ PÖRSSITIEDOTE 17.10.2017 KLO 9.00

Robit Oyj on 13.10.2017 vastaanottanut Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5. pykälän mukaisen ilmoituksen OP Rahastoyhtiö Oy:ltä, jonka mukaan OP Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoiman OP-Suomi-sijoitusrahaston omistus- ja ääniosuus Robit Oyj:ssa on ylittänyt 5 %:n rajan 21.9.2017 tehdyn sijoitusrahastojen fuusion seurauksena. OP-Focus-erikoissijoitusrahasto ja OP-Delta-sijoitusrahasto fuusioitiin 21.9.2017 OP-Suomi Arvo -sijoitusrahastoon ja samalla OP-Suomi Arvo -sijoitusrahaston nimi muuttui OP-Suomi-sijoitusrahastoksi. OP-Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoimien sijoitusrahastojen kokonaisomistusosuudessa ei ole tapahtunut ilmoitusvelvollisuuden synnyttäviä muutoksia. OP-Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoimien sijoitusrahastojen kokonaisomistusosuus on 9,58 % Robit Oyj:n kaikista osakkeista ja äänistä, josta tapahtuneen fuusion jälkeen OP-Suomi-sijoitusrahasto omistaa 6,56 %.

OP Rahastoyhtiö Oy:n ja sen rahastojen osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Yhteenlaskettu
 %-osuus
Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputus-
rajan saavuttamisen
tai rikkoutumisen jälkeen
9,58 % - 9,58 % 21 083 900
Edellisessä liputus-ilmoituksessa ilmoitettu osuus
(jos liputettu)
- - - -

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänioikeudet
Osakesarja / osakelaji ISIN-koodi Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
  Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI4000150016 - 2 020 700 - 9,58 %
YHTEENSÄ A 2 020 700 9,58 %

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi % osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta Osakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
OP-Rahastoyhtiö Oy 0,00 % - 0,00 %
OP-Pohjoismaat Plus -erikoissijoitusrahasto 0,95 % - 0,95 %
OP-Suomi-sijoitusrahasto 6,56 % - 6,56 %
OP-Suomi Pienyhtiöt -sijoitusrahasto 2,08 % - 2,08 %

Ilmoituksen sisältämät lisätiedot:

OP-Rahastoyhtiö Oy on ilmoittanut Robit Oyj:lle, että OP Rahastoyhtiö Oy:n emoyhtiö OP Osuuskunta on soveltanut 13.6.2011 lukien valtiovarainministeriön asetuksen (152/2007) 2 §:n 4 momentin mukaista poikkeusta OP-Rahastoyhtiö Oy:n osalta. OP Osuuskunta ei laske omia, tytäryritystensä ja vaikutuspiirissään olevien yhteisöjen omistusosuuksia yhteen OP-Rahastoyhtiö Oy:n hallinnoiman sijoitusrahaston tai yhteissijoitusyrityksen omistamien osakkeiden kanssa 13.6.2011 lukien. OP-Rahastoyhtiö Oy käyttää hallinnoimansa sijoitusrahaston tai yhteissijoitusyrityksen omistamiin osakkeisiin liittyvää äänivaltaa emoyrityksestä riippumattomalla tavalla.

ROBIT OYJ

Mika Virtanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja:

Robit Oyj

Mika Virtanen, toimitusjohtaja
mika.virtanen@robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 21 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:
www.robitgroup.com