ROBIT OYJ:N KASVU JATKUI VAHVANA KAUDELLA 1-9/2017; KANNATTAVUUS ODOTETTUA HEIKOMPI

ROBIT OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 19.10.2017 KLO 12.30

Robit Oyj raportoi tiedonantopolitiikkansa mukaisesti puolivuosikatsauksen ja tilinpäätöstiedotteen lisäksi kumulatiivisen liikevaihtotiedon vuoden ensimmäiseltä ja kolmannelta vuosineljännekseltä.

Robit Oyj:n kasvu jatkuu vahvana. Yhtiön 1-9/2017 tilintarkastamaton liikevaihto oli 65,7 miljoonaa euroa (42,0 miljoonaa euroa 1-9/2016), jolloin kasvua vertailukauteen oli 54 prosenttia. Kasvuun vaikuttivat orgaaninen kasvu sekä vuoden 2016 toisella puoliskolla ja vuoden 2017 alussa suoritetut yritysostot.

Liikevaihto vuodelle 2017 tulee olemaan yhtiön odotusten mukainen. Ostettujen yhtiöiden liiketoiminnan kehitys mukaan lukien liikevaihto on ollut odotettua hitaampaa ja jäänyt asetetuista tavoitteista erityisesti Aasiassa. Vuoden tulosta rasittavat uusien yksiköiden integrointi, kertaluonteiset panostukset toiminnanohjausjärjestelmän globaaliin implementointiin sekä yhtiön suunnitteleman kasvun varmistamiseksi tehdyt voimakkaat henkilöstöpanostukset.  Robit uskoo, että markkinakysyntä jatkuu edelleen hyvänä.

Robit Oyj jatkaa strategiansa mukaisesti kasvuyhtiönä. Kasvua haetaan asetetun tavoitteen mukaisesti keskimäärin 15 prosentin vuotuisella liikevaihdon orgaanisella kasvulla. Kannattavuuden osalta yhtiön pitkän aikavälin strategisena tavoitteena on yli 13 prosentin EBITA-marginaali.

ROBIT OYJ

Mika Virtanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja yhtiön toimitusjohtajalta 19.10.2017 klo 15.00 (Suomen aikaa) alkaen:

Robit Oyj

Mika Virtanen, toimitusjohtaja
mika.virtanen@robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 21 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:
www.robitgroup.com