AFFECTO OYJ ILMOITTAA INTEGRAATIOTOIMISTA

Affecto Oyj – Pörssitiedote, 8.11.2017 klo 9.45, Helsinki

AFFECTO OYJ ILMOITTAA INTEGRAATIOTOIMISTA

Vapaaehtoisen julkisen ostotarjouksensa toteuttamisen seurauksena CGI Nordic Investments Limited (”CGI Nordic”), CGI Group Inc.:n välillisesti kokonaan omistama tytäryhtiö, omistaa noin 96,67 prosenttia kaikista Affecto Oyj:n (”Affecto”) osakkeista ja äänistä, jotka eivät ole Affecton tai sen suorien tai välillisten tytäryhtiöiden omistuksessa. Edellä mainittuun liittyen ja kuten yhtiö on aiemmin julkistanut, eräitä integraatiotoimia on suoritettu:

• Affecton toimitusjohtaja Juko Hakala, varatoimitusjohtaja Ilkka Lindroos sekä talousjohtaja Martti Nurminen päättivät lähteä Affectosta, ja Heikki Nikku nimitettiin Affecton toimitusjohtajaksi, Tapio Volanen varatoimitusjohtajaksi ja Charles Gill talousjohtajaksi.
  • CGI Nordic on käynnistänyt jäljellä olevia Affecton osakkeita koskevan osakeyhtiölain (624/2006, muutoksineen) 18 luvun mukaisen lunastusmenettelyn.
  • 30. lokakuuta 2017 pidetyssä ylimääräisessä yhtiökokouksessa Francois Boulanger, Heikki Nikku ja Charles Gill valittiin yhtiön ainoiksi hallituksen jäseniksi.

Vähentääkseen hallinnollisia monimutkaisuuksia yhtiön organisaatiorakenteessa Affecto on päättänyt ryhtyä muihin integraatiotoimiin, kuten liiketoimintojen ulkoistamistoimet, joiden seurauksena Affecton liike- ja tukitoimintoja ulkoistetaan kyseisissä valtioissa toimiviin CGI-konsernin yhtiöihin. Kyseisiä ulkoistusjärjestelyjä on tällä hetkellä tarkoitus toteuttaa Suomessa ja Ruotsissa. Ulkoistusjärjestelyjen toteuttamisen jälkeen kyseiset Affecton tytäryhtiöt jatkavat liiketoimintaansa ulkoistettuina palveluina kyseiseltä CGI-tytäryhtiöltä erillisen sopimuksen perusteella.

On myös odotettavissa, että Tanskassa, Suomessa, Norjassa, Ruotsissa ja Puolassa tullaan toteuttamaan sulautumisia, joiden myötä Affecton tytäryhtiöiden toiminnot yhdistetään CGI-konsernin kyseisissä valtioissa toimivien yhtiöiden kanssa.

Edellä mainitut integraatiotoimet tullaan toteuttamaan aikaisintaan marraskuun lopussa, ja suurin osa toimista toteutetaan vuoden 2017 ja vuoden 2018 ensimmäisen neljänneksen aikana, kun kaikki tarvittavat juridiset edellytykset ovat täyttyneet.

Affecto Oyj

Heikku Nikku
heikki.nikku@cgi.com

Jarkko Virtanen
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
jarkko.virtanen@cgi.com

AFFECTO

Affecto on pohjoiseurooppalainen, datakeskeiseen liiketoimintaan keskittynyt teknologiayritys, jonka asiantuntemus kattaa aina yritysten tiedonhallinnasta tekoälyyn. Affecto luo liiketoiminta-arvoa asiakkailleen auttamalla heitä datakeskeiseksi ja siten muuttamaan liiketoimintaansa. Affectolla on pitkäaikaisia, sitoutuneita asiakassuhteita useiden keskeisten pohjoiseurooppalaisten yritysten sekä julkisten toimijoiden kanssa. Affectolla on paikallinen läsnäolo 18 toimipaikassa, jotka muodostavat tehokkaan verkon, ja toimien ainutlaatuisena kotina +1000 työntekijälleen.