NP3 Fastigheter genomför ytterligare en stor uthyrning i Östersund

NP3 Fastigheter har skrivit ett tioårigt hyresavtal med Friskis & Svettis i Östersund. Den förhyrda arean uppgår till drygt 1 500 kvadratmeter med ett årligt hyresvärde om 2,4 miljoner kronor. Tillträde sker 1 september 2018.

Uthyrningen till Friskis & Svettis tillsammans med uthyrningen till Arbetsförmedlingen om 2 000 kvadratmeter i augusti i vittnar om en stark hyresmarknad i Östersund.

Stadsdel Norr i Östersund befinner sig i en expansiv fas där NP3 Fastigheter vill bidra till att skapa en levande stadsdel. Att vi nu får in Friskis & Svettis i området kommer att stärka attraktionskraften för både boende och kommersiell verksamhet. Vi kommer att få se än mer liv, rörelse och trivsel i stadsdelen tack vare Friskis & Svettis etablering, säger Marie Karlstedt, NP3 Fastigheter.

För mer information, vänligen kontakta:

Marie Karlstedt, Förvaltningsassistent, NP3 Östersund, telefon: 072 523 60 11

Andreas Nelvig, Verkställande direktör
E-mail: andreas@np3fastigheter.se
Telefon: +46 70 31 31 798

NP3 är ett kassaflödesorienterat fastighetsbolag med fokus på kommersiella förvaltningsfastigheter med hög direktavkastning i norra Sverige. Per 30 september 2017 uppgick fastighetsbeståndet till
897 000 kvm uthyrningsbar area fördelat på 222 fastigheter inom segmenten handel, industri/logistik, kontor och specialfastigheter. Fastighetsbeståndet är indelat i sex marknadsområden: Sundsvall, Gävle, Dalarna, Östersund, Umeå och Luleå. Fastighetsvärdet uppgår till nära 7,3 miljarder kronor. NP3-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid Cap. NP3 grundades 2010 och har sitt säte i Sundsvall. Läs mer på www.np3fastigheter.se

2017 12 20