ESITYKSET ROBIT OYJ:N VARSINAISELLE YHTIÖKOKOUKSELLE VUONNA 2018

ROBIT OYJ LEHDISTÖITIEDOTE 16.1.2018 KLO 18.30

ESITYKSET ROBIT OYJ:N VARSINAISELLE YHTIÖKOKOUKSELLE VUONNA 2018

Robit Oyj:n nimitysvaliokunta ehdottaa Robit Oyj:n 28.3.2018 pidettävälle varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistetaan kuusi.

Hallituksen kokoonpano

Nimitysvaliokunta ehdottaa, että toimikaudeksi, joka päättyy vuoden 2019 varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä, hallituksen jäseniksi valitaan uudelleen yhtiön nykyiset hallituksen jäsenet Tapio Hintikka, Mammu Kaario, Hannu-Kalle Reponen ja Harri Sjöholm.

Matti Kotola on ilmoittanut, että hän ei ole enää käytettävissä uutta hallitusta valittaessa. Yhtiö kiittää Kotolaa erittäin osaavasta hallitustyöskentelystä ja täydentävästä lisäarvosta.

Nimitysvaliokunta ehdottaa, että uusiksi hallituksen jäseniksi valitaan Heikki Allonen ja Kai Seikku.

Hallitukseen ehdolla olevat ovat antaneet suostumuksensa tehtävään.

Tiivistelmä DI, Heikki Allosen (s. 1954) ansioluettelosta

• 2016-, toimitusjohtaja, Hemmings Oy Ab
  • 2008-2016, toimitusjohtaja, Patria Oyj
  • 2004-2008, toimitusjohtaja, Fiskars Corporation
  • Hallitusjäsenyydet: Savox Oy (2017-), Nokian Renkaat Oyj (2016-), VR Group (2015-) ja Detection Technology Oyj (2015-)

Tiivistelmä KTM, Kai Seikun (s. 1965) ansioluettelosta

• 2016-, varatoimitusjohtaja, National Silicon Industry Group (Shanghai, Kiina)
  • 2010-, toimitusjohtaja, Okmetic Oy
  • 2005-2009, toimitusjohtaja, HKScan Oyj
  • Hallitusjäsenyydet: Inderes Oy (2016-), Verkkokauppa.com Oyj (2013) ja Teknologiateollisuus ry (2012-)

Hallituksen jäsenille maksettavat palkkiot

Nimitys- ja palkitsemisvaliokunta ehdottavat, että hallitukselle ja valiokunnille maksetaan palkkioita seuraavasti:

Hallituksen puheenjohtajan vuosipalkkio on 35 000 euroa (2017: 45 000 euroa), joka maksetaan 40 % osakkeina ja loput 60 % on ennakkoveroa, jonka yhtiö pidättää ja maksaa verottajalle. Kokouspalkkio on lisäksi 500 euroa per kokous. Palkkio on korvaus per kokous, joihin on osallistunut. Lisäksi korvataan matka-, yöpymis- ja muut kulut.

Hallituksen jäsenen vuosipalkkio on 30 000 euroa (2017: 30 000 euroa), joka maksetaan 40 % osakkeina ja loput 60 % on ennakkoveroa, jonka yhtiö pidättää ja maksaa verottajalle. Kokouspalkkio on lisäksi 500 euroa per kokous. Palkkio on korvaus per kokous, joihin on osallistunut. Lisäksi korvataan matka-, yöpymis- ja muut kulut.

Hallituksen työvaliokunnan jäsenille maksetaan rahallinen korvaus 750 euroa/kk. Hallituksen puheenjohtajalle ei makseta näitä työvaliokunnan korvauksia, vaan nämä korvaukset sisältyvät hänen edellä mainittuun palkkioonsa.

Nimitys-, palkitsemis- ja tarkastusvaliokuntien jäsenille maksetaan rahallinen korvaus 500 euroa per kokous.

Hallitus on siis päättänyt perustaa yhtiöön tarkastusvaliokunnan.

Tilintarkastajan valinta

Hallitus ehdottaa Ernst & Young Oy:n uudelleenvalintaa yhtiön tilintarkastajaksi seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka kestäväksi toimikaudeksi sekä KHT Mikko Järventaustaa yhtiön vastuunalaiseksi tilintarkastajaksi. Tilintarkastajan palkkio maksetaan yhtiön hyväksymän kohtuullisen laskun mukaan.

ROBIT OYJ

Lisätietoja:

Robit Oyj
Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja
+358 400 622 092
harri.sjoholm@robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 21 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:
www.robitgroup.com