SpareBank 1 SMN : VURDERER UTSTEDELSE AV FONDSOBLIGASJON (OPPDATERING)

SpareBank 1 SMN («Banken») viser til børsmelding av 16.januar 2018. Banken vurderer å utstede to evigvarende fondsobligasjonslån. Et obligasjonslån med innløsningsrett for utsteder 5 år fra emisjonsdato på inntil NOK 300 millioner med flytende rente og et obligasjonslån med innløsningsrett for utsteder 7 år fra emisjonsdato på inntil NOK 200 millioner med fast rente.

Banken kan tilby å kjøpe tilbake obligasjonsandeler i MING65 (ISIN: NO0010682313) til kurs 101,19 og MING68 (ISIN: NO0010692494) til kurs 101,97 med oppgjør 26. januar 2018 for et volum tilsvarende størrelsen på de nye fondsobligasjonslånene. Tilbakekjøpet er betinget av den mulige utstedelsen av en evigvarende fondsobligasjonen.

Banken forbeholder seg en rett, men ikke plikt, til å gi de obligasjonseierne som har solgt sine obligasjoner i MING65 / MING68 til Banken en rett til å tegne seg i de nye lånene.

Kontaktperson i Danske Bank:                                         Kristian Andersen, tlf: +47 22 86 13 06
Kontaktperson i SpareBank 1 Markets:                        Christian Rambjør, tlf: +47 24 13 37 58

Kontaktperson i SpareBank 1 SMN
Ass.finansjef Per Egil Aamo, tlf: 73 58 64 66