ROBIT OYJ LUNASTAA LOPUT HALCO BRIGHOUSE LTD:N OSAKKEISTA

ROBIT OYJ PÖRSSITIEDOTE 29.1.2018 KLO 14.00

ROBIT OYJ LUNASTAA LOPUT HALCO BRIGHOUSE LTD:N OSAKKEISTA

Robit Oyj:n hallitus on 29.1.2018 pidetyssä kokouksessaan päättänyt lunastaa loput tytäryhtiönsä Halco Brighouse Ltd:n johdon omistuksessa olevat osakkeet (49 prosenttia). Osakkeiden kauppahinta on noin 0,075 miljoonaa puntaa (noin 0,086 miljoonaa euroa). Transaktio tapahtuu välittömästi.

Robit Oyj tiedotti 16.2.2017 yhtiötiedotteessaan ostaneensa enemmistön Halco Brighouse Ltd:n osakekannasta. Yhtiö tiedotti lisäksi, että sillä on oikeus ja velvollisuus ostaa loput Halco Brighouse Ltd:n johdon omistuksessa olevat osakkeet optiosopimuksella vuoden päästä ostohetkestä, joiden kauppahinta on sidottu Halco Brighouse Ltd:n vuoden 2017 liikevaihtoon.

Halco on Robit Groupin omistuksessa kansainvälistynyt ja lunastanut asemansa globaaleilla DTH-markkinoilla erittäin aktiivisena toimijana sekä vahvana brändinä. Robit Oyj jatkaa edelleen Halcon kehittämistä itsenäisenä brändinä.

ROBIT OYJ

Lisätietoja:

Robit Oyj
Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja
+358 400 622 092
harri.sjoholm@robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 21 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:
www.robitgroup.com