Digitalist Group käynnistää konsernissa säästötoimenpiteet ja Suomen henkilöstön kanssa yhteistoimintaneuvottelut

Digitalist Group Oyj                     Pörssitiedote                  07.02.2018 klo. 13.00

Digitalist Group Oyj:n (Digitalist Group tai Yhtiö) tytäryhtiö Digitalist Finland Oy käynnistää Suomen henkilöstönsä kanssa yhteistoimintaneuvottelut. Kysynnän yhtiön kahdessa pitkäaikaisessa asiakkuudessa on ennustettu pienenevän selkeästi ja yhtiö harkitsee Kemin ja Jyväskylän toimipisteissä henkilövähennyksiä sekä toimintojen tehostamista ja keskittämistä muissa toimipisteissä. Neuvottelujen piiriin eivät kuulu Digitalist Finland Oy:n Helsingin toimipisteen ohjelmoinnin osaamisalueen työntekijät eivätkä Tampereen ja Oulun toimipisteiden työntekijät. Suunnitelluilla uudelleenjärjestelyillä tavoitellaan kustannussäästöjen aikaansaamisen ohella organisaation tehostamista ja toimintojen kanavointia yhtiön liiketoiminnan strategisesti tärkeimmille osa-alueille. Yhteistoimintaneuvottelujen alustavasti arvioidaan johtavan osa-aikaistamisiin, lomautuksiin, muutoksiin työsuhteiden ehdoissa sekä irtisanomisiin. Alustava arvio on, että suunnitellut muutokset voivat johtaa enintään 25 henkilön vähentämistarpeeseen.

Yhteistoimintaneuvotteluilla sekä muilla Yhtiön harkitsemilla säästötoimenpiteillä pyritään keventämään Digitalist Groupin kulurakennetta markkinatilannetta vastaavaksi ja parantamaan sen kannattavuutta parempien toimintaedellytysten luomiseksi. Yhtiö tavoittelee konsernitasolla 1,5–2,5 miljoonan euron vuotuisia kulusäästöjä.

DIGITALIST GROUP OYJ

Lisätietoja:

Digitalist Group Oyj

Toimitusjohtaja Ville Tolvanen puh. +358 50 3100 642, ville.tolvanen@digitalistgroup.com

Talousjohtaja Hans Parvikoski, CFO, tel. +358 40 586 6154, hans.parvikoski@digitalistgroup.com

Stockrelease_FI_20180207