F. E. Bording A/S overtager aktiemajoriteten i Umwelt A/S

København, Feb. 21, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) --

F. E. Bording A/S køber yderligere 35,3% af aktierne i Umwelt A/S, og har således majoritet i selskabet efter transaktionen, med en samlet ejerandel på godt 55%.

F.E. Bording A/S købte sig sidste år ind i det digitale reklamebureau Umwelt, der som forventet har realiseret vækst i omsætning og indtjening i 2017. I overensstemmelse med F.E. Bording koncernens strategi om at være en førende udbyder af Marketing Communications Services, har man derfor nu udvidet ejerandelen.

Opkøbet i Umwelt understøtter koncernens ønske, om at kunne tilbyde et bredt udbud af digitale løsninger indenfor Marketing Communications Services.

Umwelt har fra 2016 til 2017 realiseret vækst i bruttoavancen på 10%, mens indtjeningen målt på EBITDA er mere end 3-doblet til 4,2 mio. kr. Den positive udvikling har styrket den gensidige tro på værdien af samarbejdet og synergien mellem Bording koncernen og Umwelt.

Investeringen sker ved køb af aktier fra eksisterende partnere i selskabet.

Umwelts ledelse og resten af organisationen fortsætter uændret, ligesom Umwelts eksisterende ejerkreds fortsætter uforandret.

F.E. Bording A/S

Hans Therp
Adm. direktør

Henvendelse vedr. meddelelsen kan ske til:
Adm. direktør Hans Therp, F.E. Bording A/S, tlf. 7011 5011
Adm. direktør Martin Michael Hansen, Umwelt A/S, tlf. 2087 1845