HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJAN VALITSEMINEN VARSINAISESSA YHTIÖKOKOUKSESSA

ROBIT OYJ PÖRSSITIEDOTE 28.2.2018 KLO 12.00

HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJAN VALITSEMINEN VARSINAISESSA YHTIÖKOKOUKSESSA

Robit Oyj:n hallitus on päättänyt ehdottaa 28.3.2018 pidettävälle varsinaiselle yhtiökokoukselle, että Heikki Allonen, joka on ehdolla hallituksen uudeksi jäseneksi, valitaan myös yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi.

Yhtiön suurin osakkeenomistaja, Five Alliance Oy, joka edustaa 20,91% yhtiön osakekannasta ja äänivallasta, on ilmoittanut tukevansa edellä mainittua ehdotusta ja ilmoittanut peruuttavansa aikaisemman yhtiökokoukselle tekemänsä esityksen, että Harri Sjöholm valittaisiin hallituksen puheenjohtajaksi.

Yhtiön nykyinen hallituksen puheenjohtaja Harri Sjöholm on hallituksen aiemman esityksen mukaisesti ehdolla hallituksen jäseneksi toimikaudelle, joka päättyy seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

Tällä muutoksella yhtiö pyrkii edelleen uudistumaan sekä vahvistamaan seuraavien vuosien kasvua ja kannattavuutta toteuttamalla "Robit 4.0" -kehitysohjelmaansa.

Tiivistelmä DI, Heikki Allosen (s. 1954) ansioluettelosta

• 2016-, toimitusjohtaja, Hemmings Oy Ab
  • 2008-2016, toimitusjohtaja, Patria Oyj
  • 2004-2008, toimitusjohtaja, Fiskars Corporation
  • Hallitusjäsenyydet: Savox Oy (2017-), Nokian Renkaat Oyj (2016-), VR Group (2015-) ja Detection Technology Oyj (2015-)

ROBIT OYJ

Lisätietoja:

Robit Oyj
Harri Sjöholm, hallituksen puheenjohtaja
+358 400 622 092
harri.sjoholm@robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 21 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:

www.robitgroup.com