StrongPoint ASA: Første ordre på Click & Collect hentestasjoner i Baltikum

StrongPoint i Estland har tidligere mottatt en ordre fra COOP Estland på Cub E-commerce Suite. Dette er nå utvidet med 6 Click & Collect hentestasjoner som ventes å bli levert i andre kvartal.

Click & Collect hentestasjonene gjør at Coop kan tilby et bredere valg av leveringsmåter til deres kunder, og E-commerce Suite sikrer en effektiv plukking av varene i butikk.

Coop i Estland ble etablert i 1902 og er den største dagligvarekjeden i Estland med 350 butikker og 5000 ansatte.

StrongPoint sin E-commerce suite har flere moduler. Pick&Collect modulen gjør at de butikkansatte kan plukke flere ordrer simultant. Andre moduler, som DeliveryManager, QueueManager og RouteManager er også en del av E-commerce Suite.. Click & Collect hentestasjonene leveres i modulære størrelser. Den meste vanlige konfigurasjonen er 39 skap fordelt på frossen, kjølt og tempererte varer, så alle typer varer kan bli levert. Skapene kan plasseres innendørs eller utendørs.

Både Click & Collect hentestasjonene, og E-commerce Suite er utviklet av StrongPoint og mottar stor oppmerksomhet fra detaljhandlere internasjonalt

"Markedet for dagligvarer er inne i en periode med store endringer. Konsumentenes handlevaner og handlemønster blir mer og mer digital, både i butikk og på nett, noe som leder til en sterk vekst i e-handel av dagligvarer. Effektive løsninger for plukking, henting og leveranse av dagligvarer basert på netthandel er nøkkelen til den fremtidige e-handelen av dagligvarer, og for StrongPoint sin suksess,» sier Jørgen Waaler, konsernsjef i StrongPoint.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Jørgen Waaler
Konsernsjef StrongPoint ASA

Om StrongPoint:

StrongPoint's mission: Driving Retailers' productivity by providing innovative integrated Technology Solutions enabling store owners to perform to their full potential.

StrongPoint har hovedkontor på Rælingen og har ca. 580 medarbeidere i Norge, Sverige, Baltikum, Frankrike, Tyskland, Belgia, Spania, Russland og Malaysia.

Selskapet er notert på Oslo Børs.

For ytterligere informasjon: www.strongpoint.com