Sydbanks bestyrelse

sydbank.dk

14. marts 2018

Sydbanks bestyrelse

På et repræsentantskabsmøde afholdt i forlængelse af den ordinære generalforsamling valgte repræsentantskabet som nyt bestyrelsesmedlem underdirektør Susanne Schou, der er 53 år og underdirektør i Helsam A/S.

Direktør og fhv. forstander Peder Damgaard udtræder af bankens bestyrelse, da han har siddet i bankens bestyrelse i 12 år, svarende til den maksimale periode et bestyrelsesmedlem ifølge bankens vedtægter kan sidde i bestyrelsen. Derudover udtræder Margrethe Weber (medarbejdervalgt) og Alex Slot Hansen (medarbejdervalgt) af bankens bestyrelse.

Bankens bestyrelse består herefter af 7 medlemmer valgt af repræsentantskabet og 4 medlemmer valgt af bankens medarbejdere.

På det efterfølgende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig med tidl. nationalbankdirektør Torben Nielsen som formand og statsaut. revisor John Lesbo som næstformand.

Bjørn Schwarz
Områdedirektør