Forløb af ordinær generalforsamling i GrønlandsBANKEN

20. marts 2018
Meddelelse nr. 06/2018

Forløb af ordinær generalforsamling i GrønlandsBANKEN

GrønlandsBANKEN har i dag afholdt ordinær generalforsamling i henhold til vedtægterne og indkaldelsen.

1. Bestyrelsesformand Gunnar í Liða aflagde bestyrelsens beretning om bankens virksomhed i det forløbne år. Bestyrelsens beretning blev taget til efterretning.

2. Årsrapporten for 2017, der udviser et overskud på tkr. 90.449, en egenkapital på tkr. 958.458 og en balance på tkr. 5.355.010, blev godkendt således som den var fremlagt. Der blev meddelt decharge til bestyrelse og direktion. Bestyrelsens forslag til anvendelse af overskud eller dækning af tab blev godkendt, herunder bestyrelsens indstilling om udbetaling af 30 pct. i udbytte.

Forslaget om ændring i vederlag til bestyrelsen blev godkendt. Vederlaget vil pr. 01-01-2018 for bestyrelsesarbejdet udgøre 125.000 kr., idet bestyrelsesformanden som hidtil modtager dobbelt vederlag (250.000 kr.), og næstformanden halvandet vederlag (187.500 kr.). Vederlaget for revisions- og risikoudvalgsarbejdet udgør som hidtil 50.000 kr., idet formanden for udvalget som hidtil modtager dobbelt vederlag (100.000 kr.). Vederlaget for deltagelse i øvrige udvalgsposter udgør som hidtil 10.000 til alle medlemmer.

3. Bestyrelsens forslag til ændringer i vederlagspolitikken blev godkendt.

4. Bestyrelsens forslag om at banken bemyndiges til at erhverve egne aktier blev godkendt.

5. Genvalgt til bestyrelsen blev Kristian Frederik Lennert og Anders Jonas Brøns. Frank Olsvig Bagger modtog ikke genvalg. Nyvalgt til bestyrelsen blev Malîna Bitsch Abelsen og Ben Arabo.

Bestyrelsen består herudover af Gunnar í Liða, Christina Finderup Bustrup, Lars Holst samt de medarbejdervalgte medlemmer Yvonne Jane Poulsen Kyed, Elise Love Nicoline Zeeb og Hans Niels Boassen

På det efterfølgende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig med Gunnar í Liða som formand og Kristian Lennert som næstformand.

6. Deloitte, Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som revisor for året 2018.

8. Der var ikke emner til behandling under eventuelt.

GrønlandsBANKEN
Gunnar í Liða