SELSKABSMEDDELELSE NR. 02-2018

INDKALDELSE TIL ORDINÆR GENERALFORSAMLING
SCANDINAVIAN BRAKE SYSTEMS A/S (CVR-nr. 32774210)

Bestyrelsen indkalder hermed til selskabets ordinære generalforsamling på selskabets adresse Kuopiovej 11, Svendborg:

MANDAG DEN 30. APRIL 2018 KL. 14.00

med følgende dagsorden:

2. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år
  3. Fremlæggelse af årsrapport til godkendelse
  4. Forelæggelse af forslag om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport
  5. Valg af medlemmer til bestyrelsen
  6. Valg af revisor
    1. Bestyrelsen foreslår genvalg af Ernst & Young P/S
    2. Eventuelle forslag fra bestyrelse eller kapitalejere
    3. Bestyrelsen stiller følgende forslag:
      a.        Fastsættelse af bestyrelsens honorar for valgperioden 2018/2019
      8.        Eventuelt

Majoritetskrav
      Beslutning under dagsordenens punkt 1-7 træffes med simpelt flertal.

Registreringsdato, møderet og stemmeret
      En kapitalejers ret til at deltage og afgive stemmer på generalforsamlingen fastsættes i forhold til de kapitalandele, som kapitalejeren besidder på registreringsdatoen (1 uge før generalforsamlingen) dvs. mandag den 23. april 2018 ved døgnets udløb.

Adgangskort
      Scandinavian Brake Systems A/S vil som noget nyt sende adgangskort ud via e-mail. Dette kræver, at din e-mailadresse registreres på InvestorPortalen. Efter tilmelding vil du modtage et elektronisk adgangskort. Medbring den elektroniske version på din smartphone eller tablet. Har du glemt at medbringe dit adgangskort, vil du kunne få adgangskort til generalforsamlingen mod forevisning af legitimation. Du vil få udleveret stemmesedler i adgangsregistreringen ved generalforsamlingen.

Bestilling af adgangskort til generalforsamlingen skal ske senest torsdag den 26. april 2018 ved døgnets udgang. Bestilling kan ske som følger:

• Ved elektronisk tilmelding på www.vp.dk/gf eller www.sbs.dk
      • Ved at udfylde og indsende tilmeldingsblanketten, der kan printes fra www.sbs.dk, pr. brev til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S, eller på e-mail til vpinvestor@vp.dk

Tilmeldingsblanketten skal være VP Investor Services A/S i hænde senest torsdag den 26. april 2018 ved døgnets udløb.

Fuldmagt og brevstemme
      Kapitalejerne har mulighed for at stemme på generalforsamlingen ved afgivelse af fuldmagt til bestyrelsen eller en navngiven tredjemand eller ved at brevstemme. Der kan afgives enten fuldmagt eller brevstemme, men ikke begge dele.

• Elektronisk fuldmagt eller elektronisk brevstemme kan afgives på www.vp.dk/gf eller www.sbs.dk ved brug af Nem-ID eller VP-ID
      • Fysisk fuldmagt eller fysisk brevstemme kan afgives ved brug af fuldmagts-/brevstemmeblanket, som kan printes fra www.sbs.dk.

Underskrevet og dateret fuldmagts-/brevstemmeblanket skal sendes pr. brev til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S, eller på e-mail til vpinvestor@vp.dk

Fuldmagter og brevstemmer skal være VP Investor Services A/S i hænde senest torsdag den 26. april 2018 ved døgnets udløb.

Kapitalandele

Selskabets kapital udgør DKK 32.085.000 svarende til 3.208.500 kapitalandele á DKK 10. Hver kapitalandel giver én stemme.

Spørgsmål fra kapitalejerne
      På generalforsamlingen vil kapitalejernes spørgsmål til bestyrelse og direktion blive besvaret.

Indkaldelse med dagsorden, de fuldstændige forslag, oplysninger om stemme- og kapitalforhold, tilmeldings-/fuldmagts-/brevstemmeblanket og årsrapport 2017 vil være tilgængelig på selskabets kontor på Kuopiovej 11, 5700 Svendborg, og på www.sbs.dk fra mandag den 26. marts 2018.

Svendborg, den 26. marts 2018
      BESTYRELSEN