Topdanmark ansætter ny koncerndirektør

6. april 2018
Med. nr. 07/2018

Topdanmark ansætter ny koncerndirektør

Topdanmarks bestyrelse har ansat Thomas Erichsen som ny koncerndirektør med ansvar for teknologi og innovation. I denne rolle får Thomas Erichsen ansvaret for IT og Koncernudvikling.

Thomas Erichsen er 46 år og kommer fra en stilling som en del af koncernledelsen i Alm. Brand, hvor han havde ansvaret for digitalisering, innovation og IT. Inden han kom til Alm. Brand var han i en årrække ansat i Nordea, senest som head of Solutions & IT. Thomas Erichsen vil begynde i Topdanmark den 1. oktober 2018.

Stillingen som koncernchef for teknologi og innovation har været ledig siden Marianne Wier forlod Topdanmark pr. 5. februar 2018.

“Det er vigtigt, at få den digitale udvikling koblet godt sammen med den forretningsmæssige strategi, da digitalisering og it-understøttelse er en afgørende del af en finansiel virksomhed. Vi er i bestyrelsen glade for at få tilknyttet Thomas Erichsen, hvis hovedopgave vil være at videreudvikle Topdanmarks position på det digitale område,” udtaler Torbjörn Magnusson, formand for Topdanmarks bestyrelse.

“Kunderne forventer en stadig mere individuel og målrettet service og rådgivning, og kundernes forventninger og behov kan kun opfyldes ved også at have de bedste digitale løsninger. Dette er Thomas Erichsen den rigtige mand til at sikre, og derfor er også jeg glad for, at det er lykkedes at få Thomas Erichsen med i koncerndirektionen,” udtaler Topdanmarks CEO Peter Hermann.

Eventuelle henvendelser:

Kommunikations- og IR-direktør Steffen Heegaard