Ordinær generalforsamling i North Media A/S fredag den 13. april 2018 - Resumé

Den 13. april 2018
Selskabsmeddelelse nr. 04-18

Generalforsamlingen blev gennemført i henhold til den udsendte dagsorden.

Ledelsens beretning blev forelagt, og årsrapporten for 2017 blev godkendt.

Koncernomsætningen blev på 899,4 mio. kr. i 2017, og årets resultat blev på 28,0 mio. kr.

I ledelsens beretning tilkendegav Kåre Stausø Wigh, at 2017 var et skelsættende år for North Media, som fik genetableret resultatfremgangen på koncernniveau og forbedrede årets resultat med mere end 90 mio. kr. Endvidere bemærkede Kåre Stausø Wigh, at året 2017, ganske som de foregående år, var præget af store investeringer i de fire forretningsområder, af eksekvering af de strategiske fokusområder og af lancering af nye produkter. Dette til illustration af at investeringer i den langsigtede værdiskabelse uændret er det centrale mål for alle aktiviteter i North Media.

I 2018 forventes koncernens omsætning at udgøre 1.090-1.155 mio. kr., hvilket svarer til en vækst på 21-28 % sammenlignet med 2017. Tilsvarende forventes koncernens EBIT før særlige poster at udgøre 60-95 mio. kr. i 2018. I 2017 var koncernens EBIT før særlige poster på -0,1 mio. kr.

Koncernens nettorentebærende indestående udgjorde 128,3 mio. kr. pr. 31. december 2017. Det er 21,4 mio. kr. mere i forhold til ultimo 2016, hvor det nettorentebærende indestående udgjorde 106,9 mio. kr.

Det er bestyrelsens og direktionens opfattelse, at koncernen har en solid balance og et stærkt kapitalberedskab, der sikrer og understøtter den langsigtede udvikling af forretningen. Et stærkt kapitalberedskab anses for at være et væsentligt konkurrenceparameter.

Kåre Stausø Wigh bemærkede, at resultatudviklingen i 2017 samt de positive forventninger til 2018 er årsagen til, at bestyrelsen indstillede til generalforsamlingen, at der udbetales udbytte for regnskabsåret 2017.

Generalforsamlingen meddelte bestyrelse og direktion decharge samt godkendte det i årsrapporten indeholdte forslag til disponering af årets resultat, herunder bestyrelsens indstilling om, at der udbetales udbytte på 1,50 kr. pr. aktie á 5 kr.

Nedenstående forslag fra bestyrelsen blev godkendt af generalforsamlingen:

• Ændring af selskabets vedtægter § 7.4 og § 14.1.

• Ændring af vederlagspolitik for bestyrelsen og ledelse i koncernen.

Den siddende bestyrelse blev genvalgt: Richard Bunck, Peter Rasztar, Steen Gede og Ulrik Holsted-Sandgreen. Endvidere blev Mads Dahl Møberg Andersen valgt som nyt medlem af bestyrelsen. Bestyrelsen består herefter af Richard Bunck, Peter Rasztar, Steen Gede, Ulrik Holsted-Sandgreen og Mads Dahl Møberg Andersen.

Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev, som foreslået af bestyrelsen, genvalgt.

Umiddelbart efter afholdelsen af generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig med Mads Dahl Møberg Andersen som formand og Richard Bunck som næstformand.

Yderligere oplysninger kan fås hos ordførende koncerndirektør & CFO, Kåre Stausø Wigh, der kan kontaktes på telefon 25 65 21 45.

North Media A/S

Mads Dahl Møberg Andersen
Bestyrelsesformand

Selskabsmeddelelse 04-18 GF resume 13042018 DK North Media AS' Vederlagspolitik 13042018