Selskabsmeddelelse nr. 03/2018

Referat fra generalforsamling i Erria A/S

Forløb af ordinær generalforsamling den 18. april 2018 i Erria A/S.

Erria A/S afholdt i dag, onsdag den 18. april 2018 ordinær generalforsamling med dagsorden i henhold til indkaldelse af 27. marts 2018.

Årsrapporten for 2017, bestyrelsens vederlag for 2018 og bestyrelsens forslag om resultatdisponering blev godkendt.

Efter bestyrelsens forslag blev der meddelt decharge til selskabets direktion og bestyrelse.

Efter bestyrelsens forslag blev Jesper Larsen, Claus Jarlgaard Jensen og Anne Kathrine Steenbjerge genvalgt til bestyrelsen.

Efter bestyrelsens forslag genvalgtes PriceWaterhouseCoopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab som selskabets revisor.

Følgende forslag fra bestyrelsen blev vedtaget af generalforsamlingen:

• Bemyndigelse til bestyrelsen i tiden indtil 18. april 2019 og indenfor 10% af aktiekapitalen på erhvervelsestidspunktet, at erhverve aktier udstedt af selskabet til den på erhvervelsestidspunktet gældende børskurs med en afvigelse på indtil 10%.
  • Bestyrelsens forslag om ændring af vedtægterne §7 fra; På generalforsamlingen giver hvert aktiebeløb på kr. 1,00 én stemme. For aktier, der er erhvervet ved overdragelse, er stemmeretten yderligere betinget af, at aktionæren senest på tidspunktet for indkaldelse af den pågældende generalforsamling er blevet noteret i aktiebogen eller aktionæren senest på samme tidspunkt har anmeldt og dokumenteret sin erhvervelse overfor selskabet.” til ordlyden; ”På generalforsamlingen giver hvert aktiebeløb på kr. 1,00 én stemme.” blev enstemmigt godkendt med fornødent flertal på 82,03% af selskabets samlede stemmeberettigede kapital.
  • Bemyndigelse til dirigenten med substitutionsret, til at anmelde det på generalforsamlingen vedtagne til Erhvervsstyrelsen og i forbindelse hermed at foretage sådanne ændringer og tilføjelser i det vedtagne, som Erhvervsstyrelsen måtte forlange for at registrere det på generalforsamlingen vedtagne.
  • Bemyndigelse til dirigenten med substitutionsret, til at anmelde det på generalforsamlingen vedtagne til Nasdaq First North og i forbindelse hermed at foretage sådanne ændringer og tilføjelser i det vedtagne, som Nasdaq First North måtte forlange for at registrere det på generalforsamlingen vedtagne.

På efterfølgende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig med Jesper Larsen som formand og Claus Jarlgaard Jensen som næstformand.

Yderligere oplysninger hos CEO, Henrik N. Andersen på telefon +45 3336 4400.

Køge, den 18. april 2018

Med venlig hilsen

Jesper Larsen                                                                                   Henrik N. Andersen

Bestyrelsesformand i Erria A/S.                                                          CEO