ROBIT OYJ:N ENSIMMÄISEN VUOSINELJÄNNEKSEN LIIKEVAIHTO 2018

ROBIT OYJ PÖRSSITIEDOTE 19.4.2018 KLO 12.00

ROBIT OYJ:N ENSIMMÄISEN VUOSINELJÄNNEKSEN LIIKEVAIHTO 2018

Robit Oyj raportoi tiedonantopolitiikkansa mukaisesti puolivuosikatsauksen ja tilinpäätöstiedotteen lisäksi liikevaihtotiedon vuoden ensimmäiseltä ja kolmannelta vuosineljännekseltä.

Robit Oyj:n 1-3/2018 tilintarkastamaton liikevaihto oli 21,1 miljoonaa euroa (20,0 miljoonaa euroa 1-3/2017), jolloin kasvua vertailukauteen 1-3/2017 oli 6 prosenttia, mikä oli pääosin orgaanista kasvua. Robit Oyj on ottanut käyttöön IFRS 15 mukaisen tuloutuksen vuoden 2018 alusta ja tiedot on esitetty tämän mukaisesti. Käyttöönotolla ei ollut merkittävää vaikutusta katsauskauden liikevaihtoon.

Liikevaihdon kehitys ei ollut yhtiön tavoitteiden mukainen, mihin vaikutti eräiden tilausten ja toimitusten siirtyminen asiakkaiden toimesta. Perinteisesti Q1 on ollut liikevaihdollisesti yhtiön vuoden maltillisin kvartaali ja yhtiö odottaa liikevaihdon kehittyvän myönteisemmin loppuvuoden aikana.

Kustannustehokkuuden turvaamiseksi Robit-konserni ilmoitti katsastuskauden aikana aloittavansa säästötoimenpiteet, jotka koskevat koko organisaatiota. Suurin osa muutoksista on jo toteuttamisvaiheessa. Rakennemuutosten seurauksena yhtiö vähentää vuoden 2018 aikana globaalisti yli 60 työpaikkaa. Vuositason säästöt tulevat olemaan noin 3 miljoonaa euroa.

Uudella organisaatiomallilla yhtiö pyrkii viemään osaamisen ja päätöksenteon lähelle asiakkaiden liiketoimintaa tarjoten nopeamman ja tehokkaamman toteutuksen. Osana rakenne- ja toimintamallin uudistamista yhtiö panostaa samanaikaisesti toimitusketjun tehokkuuden ja joustavuuden kehittämiseen.

ROBIT OYJ

Mika Virtanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja:

Robit Oyj
Mika Virtanen, toimitusjohtaja
mika.virtanen@robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 19 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:
www.robitgroup.com