Kotipizza Group Oyj: Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti kasvoi huhtikuussa 8,5 prosenttia

Kotipizza Group Oyj
Lehdistötiedote 8.5.2018, klo 10.00 (EEST)
Kotipizza-ketjun vertailukelpoinen myynti kasvoi huhtikuussa 8,5 prosenttia

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi huhtikuussa 2018 12,2 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 8,5 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 240 ravintolan myyntilukuihin.

Vuoden 2018 huhtikuun myynti oli 9,3 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 8,3 miljoonaa euroa. Ketjumyynti on kasvanut huhtikuu 2018 mukaan lukien 37 peräkkäistä kuukautta.

Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 13,9 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 3,3 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 27,6 prosenttia 888 000 euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 79 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin.

Kotipizzan kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta (1.2.-30.4.) on kasvanut 16,8 prosenttia edellisvuodesta 28,2 miljoonaan euroon.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Chalupa-ravintoloiden myynti kasvoi huhtikuussa 2018 30,5 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 huhtikuun myynti oli 194 000 euroa. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) laski 6,3 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 9 ravintolan myyntilukuihin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvan Social Burgerjoint -ravintolan myynti kasvoi huhtikuussa 2018 41,6 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 huhtikuun myynti oli 89 000 euroa. Kuukausimyynti on ravintolan historian paras.

Kotipizza-ketjun kuukausimyynnit

Kuukausimyynti (tuhatta euroa) 9 307 8 295 12,2
Kivijalkaravintolat 7 918 6 951 13,9
Shop in shop -ravintolat 1 389 1 344 3,3

Verkkokaupan myynti (tuhatta euroa) (sisältyy kivijalkaravintoloiden myyntiin)

27,6

Kotipizza-ravintoloiden määrä

Kivijalkaravintolat 173 159
Shop in shop -ravintolat 96 106

Kuljetuksia tarjoavat ravintolat

Chalupa-ketjun kuukausimyynnit

Kuukausimyynti (tuhatta euroa) 194 148 30,5

Chalupa-ravintoloiden määrä

Social Burgerjoint-ravintolan kuukausimyynnit

Kuukausimyynti (tuhatta euroa) 89 63 41,6

Kotipizza Group Oyj
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja antavat:
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Timo Pirskanen, talous- ja varatoimitusjohtaja

Kotipizza Group lyhyesti
Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 258 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy sekä marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa.
Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Liite

Tiedote Kotipizzan myynti huhtikuu 2018.pdf