TDC : TDC’s kreditvurdering er ændret på grund af nyt ejerskab

TDC har modtaget følgende ændringer i selskabets kreditvurdering fra Standard & Poor’s, Moody’s og Fitch.

Standard & Poor’s
TDC’s ”Long-Term issuer credit rating” hos Standard & Poor’s er blevet sænket fra ”BBB-” til ”B+” med et ”stable outlook”. TDC’s ”short-term  issuer credit rating” er blevet sænket til ”B”. TDC’s senior usikrede kreditvurdering på de eksisterende EMTN-obligationer blev sænket til ”B+” fra ”BBB-”, hvilket afspejler nedjusteringen af selskabets ” Long-Term issuer credit rating”.

Moody’s
TDC’s ”Baa3 corporate family rating” hos Moody’s er blevet trukket tilbage. I stedet er ”corporate family” kreditvurderingen blevet tildelt DKT Holdings ApS og sænket til ”B1” med et ”stable outlook”. TDC’s senior usikrede og langsigtede rating på de eksisterende EMTN-obligationer blev sænket til ”B1” fra ”Baa3”, det afspejler nedjusteringen af selskabets ”corporate family rating”.

Fitch
TDC’s ”Long-term Issuer Default Rating” (IDR) hos Fitch er blevet sænket fra ”BBB-” til ”B+” med et ”stable outlook”. TDC’s ”short-term IDR” er blevet sænket til ”B”. TDC’s senior usikrede og langsigtede kreditvurdering på de eksisterende EMTN-obligationer er sænket til ”BB” fra ”BBB-”, hvilket afspejler nedjusteringen af selskabets ”Long-Term IDR”.

Ændringerne i kreditvurderingen er resultatet af en gennemgang og evaluering foretaget af henholdsvis Standard & Poor’s, Moody’s og Fitch, der afspejler den nye kapitalstruktur i TDC som følge af gennemførelsen af DK Telekommunikation ApS’s købstilbud til TDC’s aktionærer.

For yderligere om ovenstående kontakt TDC Investor Relations, på +45 6663 7680 or investorrelations@tdc.dk.

Denne offentliggørelse er foretaget af Dennis Callesen, Investor Relations Manager hos TDC A/S

TDC A/S

Teglholmsgade 1