DELÅRSRAPPORT 1. JANUAR – 31. MARTS 2018

Omsætningen udgjorde 277,3 mio.kr. mod 262,8 mio.kr. i samme periode sidste år og primært resultat udgjorde -6,3 mio.kr. mod -24,8 mio.kr. i samme periode sidste år. Udviklingen i omsætningen og primært resultat kan primært tilskrives F.C. København & Stadion, Lalandia og særlige poster.

I 1. kvartal 2018 spillede F.C. København en runde i UEFA Europa League mod Atlético Madrid. I 1. kvartal 2017 spillede F.C. København to runder i UEFA Europa League (PFC Ludogorets og AFC Ajax). Hertil kommer resultat af transferaktiviteter, der udgjorde 15,9 mio.kr. mod -2,6 mio.kr. i samme periode sidste år primært som følge af højere avance fra salg af kontraktrettigheder.

I Lalandia var der fremgang i omsætning og resultat, hvilket hovedsageligt kan tilskrives den kalendermæssige forskydning af påsken. I 2017 faldt påsken i april og i 2018 i marts.

Særlige poster udgjorde i 1. kvartal 2018 +0,7 mio.kr. mod -14,2 mio.kr. (bøde og omkostninger i kursmanipulationssagen) i samme periode 2017.

Resultat før skat udgjorde -17,2 mio.kr. (1. kvartal 2017: -36,7 mio.kr.).

PARKEN Sport & Entertainment A/S fastholder forventningerne for 2018. En omsætning på 1.250 til 1.275 mio. kr. og et resultat før skat på 35 til 50 mio. kr. De økonomiske forventninger er baseret på F.C. Københavns deltagelse i gruppespil i UEFA Europa League med et forventet resultat før skat i niveauet 75 mio.kr.

Vedhæftet fil

07-2018 Delårsrapport 1Q2018