TDC : Pernille Erenbjerg vil fratræde som adm. direktør og koncernchef

TDC offentliggør i dag, at adm. direktør og koncernchef Pernille Erenbjerg vil fratræde som adm. direktør og koncernchef senest den 31. december 2018.

Pernille Erenbjerg har meddelt bestyrelsen, at hun har besluttet at fratræde sin stilling som adm. direktør og koncernchef i TDC A/S senest den 31. december 2018 og er derfor villig til at støtte de nye ejere i en overgangsperiode indtil en ny koncernchef er blevet udpeget.

"Da vores nye ejere nu påbegynder en ny strategi, som indebærer at opdele det danske selskab i separate enheder, føler jeg at det er det rigtige tidspunkt for mig at træde tilbage og starte processen med at overbringe stafetten til en anden. Jeg er meget stolt over de resultater, vi har opnået, og jeg føler en stærk forpligtelse til at sikre, at selskabet kommer gennem denne overgangsfase på den bedst mulig måde. Derfor har jeg aftalt med den nye bestyrelse at fortsætte som adm. direktør i en overgangsperiode for at hjælpe med at gennemføre den nye strategi og forretningsstruktur" udtaler adm. direktør Pernille Erenbjerg.

Den nyudnævnte bestyrelsesformand i TDC Mike Parton udtaler:

Jeg vil gerne takke Pernille Erenbjerg for hendes lederskab, og jeg ser frem til at arbejde tæt sammen med Pernille og det øvrige ledelsesteam om vores planer for fortsatte investeringer, fokus på detail- og indholdsudvikling, samt udrulning af fiber i Danmark”

For yderligere om ovenstående kontakt TDC Investor Relations, på +45 6663 7680 or investorrelations@tdc.dk.

Denne offentliggørelse er foretaget af Dennis Callesen, Investor Relations Manager hos TDC A/S

TDC A/S

Teglholmsgade 1