Revenio Group Oyj: Icare Finland aloittaa silmänpaineen kotimittareiden myynnin suoraan kuluttajille Suomessa

Revenio Group Oyj, Lehdistötiedote 14.5.2018 kello 9.00

Revenio Group Oyj:n tytäryhtiö Icare Finland aloittaa silmänpaineen kotimittaukseen tarkoitettujen Icare HOME -silmänpainemittareiden myynnin suoraan kuluttajille Suomessa. Maailman ensimmäinen kotikäyttöön suunniteltu Icare HOME -silmänpainemittari on nyt saatavilla verkkokaupasta. Icare HOME -silmänpainemittarilla potilas mittaa osana hoitoprosessia silmänpaineensa itse arjen rutiinien keskellä nopeasti ja turvallisesti. Näin saadaan kattava kuva silmänpaineen vuorokausivaihteluista verrattuna yksittäisiin mittauksiin. Silmänpainemittausten tuominen osaksi potilaan arkea tehostaa glaukooman tutkimusta ja hoitoa.

Silmänpaineen vaihteluiden seuranta tärkeää glaukooman hoidossa

Glaukooma, kansankielellä silmänpainetauti, johtaa hoitamattomana ihmisen asteittaiseen sokeutumiseen. Hyvällä hoidolla tauti voidaan kuitenkin pysäyttää ja näkökyky säilyttää.

"Potilaan itsensä suorittama mittaus on tarpeellista todellisen silmänpaineen vuorokausivaihtelun selvittämiseksi silloin kun epäillään glaukoomaa. Jos hoito on jo aloitettu, silmänpaineen laskeminen ja vaihteluiden hillitseminen lääkityksen avulla on merkittävä keino glaukooman hallinnassa. Mittaamalla silmänpainetta eri tilanteissa eri vuorokauden aikoina hoitava lääkäri saa kattavaa tietoa silmänpaineen vaihteluista ja lääkityksen tehosta. Myös useat kansainväliset tutkimukset osoittavat, että ympärivuorokautisella seurannalla on merkitystä. Tavoitteenamme on Suomesta saatavien kokemusten perusteella laajentaa verkkokauppatoimintaamme vaiheittain myös muihin maihin", toteaa Revenio-konsernin toimitusjohtaja Timo Hildén.

Icare HOME -silmänpainemittari mahdollistaa pitkän aikavälin silmänpaineseurannan ja tarkkoihin mittaustietoihin pohjautuvan glaukooman hoidon. Ajantasaiset silmänpainetiedot ovat aina potilaan ja lääkärin nähtävillä.

Icare HOME -silmänpainemittari saatavilla nyt verkkokaupasta

Icare Finland aloittaa silmänpaineen kotimittareiden myynnin suoraan kuluttajille Suomessa. Sivustolta www.silmänpaine.fi löytyy verkkokauppa, josta tuotteita voi ostaa. Sieltä löytyy myös yleistä tietoa glaukoomasta ja silmänpaineen seurannan merkityksestä glaukooman hoidossa sekä silmänpaineen kotimittauksesta.

Revenio Group Oyj

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Timo Hildén, tel.  040 580 4774
timo.hilden@revenio.fi
www.revenio.fi

JAKELU:

www.revenio.fi

Revenio-konserni lyhyesti

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva suomalainen terveysteknologiakonserni, jonka maailmanlaajuinen menestys perustuu vahvasti patentoituun silmänpaineen mittausteknologiaan. Revenio-konserniin kuuluvat Icare Finland Oy, Revenio Research Oy sekä Oscare Medical Oy. Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöhin ennaltaehkäisevä terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Revenion seulontateknologioiden fokuksessa ovat glaukooman, osteoporoosin, ihosyövän ja astman tunnistaminen ja niiden hoitoprosessin aikainen mittaaminen.

Revenio-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 26,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä 35,5 %. Revenio Group Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oyj:ssä.