Meddelelse nr. 5, 2017/18

Nasdaq Copenhagen A/S                                                                              Meddelelse nr. 5, 2017/18
Nikolaj Plads 6                                                                                              side 1 af 21
Postboks 1040                                                                                               dato 28. maj 2018
1007 København K                                                                                       ref. IK/nn

Halvårsrapport
pr. 31. marts 2018

Investeringsselskabet Luxor A/S’ bestyrelse har dags dato godkendt halvårsrapporten pr. 31. marts 2018.

2. kvartal 2017/18:

• Basisindtjeningen udgør kr. 4,2 mio. (kr. 5,9 mio.).

Den lavere basisindtjening skyldes primært forøgede nettotab på pantebreve (kr. 1,1 mio.) og direkte omkostninger vedr. investeringsejendomme (kr. 0,8 mio.).

• Koncernens resultat før skat udgør kr. 6,5 mio. (kr. 10,5 mio.).

Halvåret 2017/18:

• Basisindtjeningen for halvåret udgør kr. 9,2 mio. (kr. 13,1 mio.).

Halvårets basisindtjening er negativt påvirket af en forøgelse af nettotab på pantebreve (kr. 2,3 mio), lavere huslejeindtægter (kr. 0,8 mio.) samt højere finansieringsomkostninger (kr. 0,5 mio.).

• Koncernens resultat før skat for halvåret er et overskud på kr. 9,4 mio. (kr. 23,4 mio.).

For halvåret 2017/18 er resultat før skat påvirket af avancer og regulering til dagsværdi med kr. 0,2 mio. fra obligationer og aktier samt renteswaps, tilsvarende var resultat før skat for halvåret 2016/17 positivt påvirket med kr. 10,3 mio. Korrigeres for nævnte poster udgør resultat før skat kr. 9,2 mio. for halvåret 2017/18 mod kr. 13,1 mio. for halvåret 2016/17.

Forventet basisindtjening 2017/18:

• For regnskabsåret 2017/18 forventes en basisindtjening på niveau med regnskabsåret 2016/17

(kr. 24,9 mio.), hvilket er i overensstemmelse med den seneste udmelding i selskabsmeddelelse nr. 4, 2017/18.

Regulering til dagsværdi for obligationer, valuta og renteswaps m.v. indgår ikke i basisindtjeningen, og vil fra regnskabsårets start og frem til 17. maj 2018 påvirke årets resultat før skat positivt med kr. 0,5 mio. Beløbet er fordelt med kr. 0,2 mio. for halvåret og kr. 0,3 mio. i perioden 1. april - 17. maj 2018.

Eventuelle henvendelser vedrørende halvårsrapporten kan rettes til direktør Jannik Rolf Larsen.

Vedhæftet fil

fonds.medd. 31. marts  2018