Maria Flemmich Zeeland Familyn Turun toimiston johtajaksi

Zeeland Family Oyj, lehdistötiedote, 7.6.2018 klo 13.00

Maria Flemmich on nimitetty markkinoinnin palvelutoimisto Zeeland Familyn Turun yksikön johtoon 01.08.2018 alkaen. Monipuolisen taustan omaavan Flemmichin valitsi tehtävään Turun toimiston oma väki.

Zeeland Familyn Turun toimipisteellä on pitkät perinteet, sillä yksikkö on ollut olemassa jo lähes parikymmentä vuotta. Toimiston vetäjäksi haettiin ennen kaikkea tuoreita ideoita omaavaa, yhtiön arvomaailmaan sopivaa henkilöä.

– Toiminnassamme korostuvat hyvä yhteistyö, kaverien auttaminen yli tiimirajojen ja rohkeus mennä kohti tuntematonta. Halusimme, että valittava henkilö tuo meille uudenlaista ajattelua sekä verkostoja, joita meillä ei vielä ole. Näihin tavoitteisiin Maria sopi erinomaisesti, sanoo Zeeland Familyn toimitusjohtaja Tuomas Airisto.

Flemmich siirtyy Zeeland Familyn palvelukseen Unifaun-yhtiöstä, jossa hän on vastannut markkinoinnista ja kansainvälistymisestä. Aiemmin hän on työskennellyt myös SHIFT Business Festivalin mediaviestinnän vetäjänä sekä useissa markkinointitoimistoissa. Hänellä on laajat verkostot myös Nuorkauppakamarin toiminnasta.

Lopullisen valinnan esimiehestään teki Turun toimiston henkilöstö. Perinteisen johtajuuden sijaan kokenut tiimi painotti valinnassa myynnillisyyttä, avarakatseisuutta ja kykyä tuoda uusia näkökulmia.

– Turun henkilöstö on kevään isojen muutosten jälkeen ollut mukana kaikissa rekrytoinneissa. Halusimme, ettei myöskään johtaja tule tiimiin annettuna vaan yhtenä sen jäsenenä, jonka ensisijainen tehtävä on mahdollistaa muiden onnistuminen. Myös uudelle johtajalle syntyi jo haastatteluvaiheessa todellisempi mielikuva yrityksestä, kollegoista ja kulttuurista, painottaa Airisto.

Zeeland Familyn Turun yksikössä työskentelee 18 markkinoinnin asiantuntijaa, jotka tarjoavat asiakkaille ratkaisuja ilman rajoja. Vaikka yhteistyötä Zeeland Familyn yhdeksän yksikön kesken tehdään yhä tiiviimmin, paikallisuus on tärkeä arvo.

– Keskusteluissa ajatusmaailmat Zeeland Familyn väen kanssa kohtasivat todella hyvin. Turkulaisena olen innoissani tällaisesta mahdollisuudesta omassa kotikaupungissani. Turun talousalueella on kova pöhinä ja kasvu, Flemmich kiittää.

Flemmich näkee erityisen vahvaa potentiaalia Zeeland Familyn jatkuvan palvelun markkinointimallissa, joka on pikkuhiljaa korvaamassa mainostoimistojen projektityöskentelyn.

– Yritysten tapa ostaa palveluita ottaa yhä enemmän vaikutteita kulutustottumuksista. Marketing as a Service on palvelumalli, jonka olen huomannut todella tarpeelliseksi. Siinä asiakkaan ja toimiston tekeminen on aidosti yhteistä. Zeeland Familyssä pääsen olemaan kärjessä viestinnän palvelutarjonnan kehityksessä sekä mukana kehittämässä vahvaa yhteisöä niin oman väen, asiakkaiden kuin yhteistyökumppaneidenkin kesken.

Tuomas Airisto, toimitusjohtaja, 040 566 1331
Maria Flemmich, operatiivinen johtaja (1.8.2018 alkaen), puh. 044 319 0037

Zeeland Family on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto, ja listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää nyt yli 170 henkilön voimin kuudessa toimipisteessä. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 16 miljoonaa euroa ja liikevoitto yksi miljoona euroa. www.zeelandfamily.fi

Liite