ROBIT PÄIVITTÄÄ TULOSOHJEISTUSTAAN VUODELLE 2018

ROBIT OYJ PÖRSSITIEDOTE 15.6.2018 KLO 8.00

ROBIT PÄIVITTÄÄ TULOSOHJEISTUSTAAN VUODELLE 2018

Robit päivittää tulosohjeistustaan vuodelle 2018. Päivitetyn näkemyksen mukaan vuoden 2018 euromääräinen EBITA-kannattavuus (ilman vertailukelpoisuuteen vaikuttavia eriä) jää hieman edellisvuoden alapuolelle.

Yhtiön liikevaihto ei ole kehittynyt pitkän aikavälin tavoitetason mukaisesti, sillä ostettujen yritysten liikevaihdon kehitys on jäänyt asetetuista tavoitteista.

Vuoden 2018 ensimmäisen vuosipuoliskon tulosta rasittavat suunniteltua alhaisemman liikevaihdon ohella Korean uuden tehtaan tuotannon aloituksen viivästyminen ja ennakoitua korkeammat käynnistyskustannukset.  Lisäksi tavoitteellinen hinnoittelu markkinaosuuden saamiseksi halutuilla markkinoilla ja asiakkuuksissa on heikentänyt suhteellista kannattavuutta.

Tilikauden aikana tehdyt sopeutustoimet parantavat yhtiön kustannusrakennetta vuoden toisella puoliskolla.

Robit uskoo, että markkinakysyntä jatkuu edelleen hyvänä.

Robitin uusi tulosohjeistus vuodelle 2018:

Robitin päivitetyn näkemyksen mukaan vuoden 2018 euromääräinen EBITA-kannattavuus (ilman vertailukelpoisuuteen vaikuttavia eriä) jää hieman edellisvuoden alapuolelle, mikäli markkinakysyntä säilyy nykytasolla eikä markkinoilla esiinny ennalta-arvaamattomia häiriötekijöitä.

Aiempi tulosohjeistus vuodelle 2018:

Vuoden 2018 suhteellinen EBITA-kannattavuus (ilman vertailukelpoisuuteen vaikuttavia eriä) paranee merkittävästi vuoden 2017 kannattavuustasosta, mikäli markkinakysyntä säilyy nykytasolla eikä markkinoilla esiinny ennalta-arvaamattomia häiriötekijöitä.

ROBIT OYJ

Mika Virtanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja:

Robit Oyj
Mika Virtanen, toimitusjohtaja
mika.virtanen@robitgroup.com

Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 19 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:

www.robitgroup.com