Apetit investoi 9,7 miljoonaa euroa uuteen pihvi- ja pyörykkälinjaan Säkylässä

Apetit Oyj, pörssitiedote 15.6.2018 klo 8:30

Apetit investoi 9,7 miljoonaa euroa uuteen pihvi- ja pyörykkälinjaan Säkylän tehtaalla. Tuotantolinjalla tullaan valmistamaan kasvis- ja kalapohjaisia pihvejä ja pyöryköitä sekä muita uudenlaisia kasvipohjaisia lisäarvotuotteita. Linjan rakentaminen alkaa elokuussa 2018 ja tuotanto käynnistyy arviolta kesäkuussa 2019.

”Pihvit ja pyörykät ovat jo muutaman vuoden olleet yksi Apetitin voimakkaimmin kasvavista tuoteryhmistä, vuosikasvun ollessa keskimäärin noin 20 prosenttia. Myös näkymät kasvun jatkumiselle ovat valoisat – tätä tukee kuluttajakysynnän vahva kasvu, omat tuotekehityspanostukset ja uudet avaukset kansainvälisessä kaupassa”, sanoo toimitusjohtaja Juha Vanhainen.

Uusi pihvi- ja pyörykkälinja kaksinkertaistaa tuotantokapasiteetin ja sen tavoitteena on vastata nykyiseen kysyntään sekä mahdollistaa uusien tuotteiden valmistuksen kotimaahan ja kansainvälisille markkinoille. Tämän lisäksi se parantaa tuotannon tehokkuutta useilla eri osa-alueilla.

”Pihvi- ja pyörykkälinjan investoinnissa konkretisoituvatkin kaikki strategiset painopistealueemme eli uudistuminen, kansainvälistyminen ja tehokkuuden parantaminen. Tämän lisäksi investointi on merkittävä Säkylässä paikallisesti sekä samalla vahva viesti toiminnan kehittämisestä ja edelleen vahvistamisesta. Investointi luo volyymien kasvun myötä työtä ja työpaikkoja tuotannossa ja toimitusketjussa. Tuotteita valmistetaan myös alueella sopimusviljellyistä kasviksista”, Vanhainen jatkaa.

Investointi mahdollistaa tulevaisuudessa monipuolisemman tuotekehityksen esimerkiksi tuotteiden muodon, raaka-ainepohjan ja makumaailman uudistamiseen liittyen sekä kokonaan uudenlaisten kasvipohjaisten tuotteiden valmistamisen. Lisäksi se mahdollistaa nykyistä paremman markkinakohtaisen räätälöinnin.

Apetit Oyj

Lisätietoja:

Juha Vanhainen, toimitusjohtaja, Apetit Oyj, puh. 010 402 00

Sanna Väisänen, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, Apetit Oyj, puh. 010 4024041

Apetit
on kasvisten ykkönen, vahvasti kotimaiseen ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla terveellisiä, maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Apetitin liikevaihto vuonna 2017 oli 312 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 640. Lue meistä lisää osoitteessa apetitgroup.fi.