CapMan Buyout selger The North Alliance til Norvestor

CapMan Buyout, pressemelding                                                   18 juni 2018 klokken 3.00 p.m. CEST

CapMan Buyout selger The North Alliance til Norvestor

Fond som styres av CapMan Buyout har sagt seg enige i å selge sine holdinger i The North Alliance til fond som styres det norske, private selskapet Norvestor.

CapMan Buyouts fond fortsetter sin vellykkede avslutning fra portefølje-selskaper, hvorav The North Alliance ("NoA) er den femte transaksjonen i løpet av de siste åtte månedene.

Det skandinaviske NoA tilbyr en integrert rekke tjenester innenfor design, kommunikasjon og teknologi. NoA består av ledende byråer i Sverige, Danmark og Norge, med kontorer i Stockholm, København, Oslo, Krakow, Chicago og Los Angeles. I 2017 var nettosalget til NoA omtrent MEUR 80 og selskapet hadde omtrent 730 personer. Fond styrt av CapMan kjøpte NoA i 2014 og både vekst og fortjeneste i selskapet har hatt en positiv utvikling i løpet av eierperioden til CapMan.

"I løpet av de siste fire årene siden NoA ble etablert har det vokst til å bli ett av de mest vellykkede byrånettverk i Skandinavia og oppnådd global anerkjennelse for sin kreativitet og innovasjonsevne.  Strategien vår under CapMans eierskap for å danne et nordisk ledende selskap har blitt oppnådd gjennom etableringen av kontorer i skandinaviske hovedsteder og gjennom strategiske oppkjøp. Ved å arbeide hardt med den rette typen integrasjon av disse byråene har NoA klart å komme til markedet med et unikt tilbud, som drar nytte kryssalg, driftsmessig best praksis, sentralisert administrasjon og PMO-funksjoner, samtidig som kvaliteten er økt i de kreative produktene som de mange prisene både i Skandinavia og internasjonalt viser. Dette var selvfølgelig bare mulig ved å ha en svært erfaren og engasjert ledergruppe som støtte for CEO Thomas Høgebøl, som kom til oss med denne visjonen i 2013", sier Tobias Karte, Investment Director hos CapMan Buyout og ansvarlig for investeringen i NoA.

"Vi har oppnådd mye i løpet av disse fire årene og historien om NoA er bare i begynnelsen. CapMan har støttet meg i å oppnå den visjonen jeg hadde for NoA på en svært god måte, og bidradd med ekspertise og støtte i utviklingen av en bedrift av denne størrelsen og å oppfylle den strategiske agendaen vi har hatt. Jeg er glad for at utviklingen av NoA kan fortsette med en ny, sterk eier som er villig til å støtte oss ytterligere i å oppfylle visjonen vår," sier Thomas Høgebøl, CEO og grunnlegger av The North Alliance.

Fullførelsen av transaksjonen avventer visse forhold, inkludert godkjenning fra konkurransemyndighetene.

CapMan Buyout-gruppen består av 12 investeringsmeglere som arbeider i Helsinki og Stockholm. Fondene som styres av CapMan Buyout investerer i middels store selskaper som ikke er børsnoterte i de nordiske landene.

For å få mer informasjon, ta kontakt med:
Tobias Karte, Investment Director, CapMan Buyout, tlf.: +46 733 442 896
Thomas Høgebøl, CEO, the North Alliance, tlf.: +47 950 92 000

CapMan
www.capman.com
@CapManPE

CapMan er en ledende nordisk, privat investeringsekspert med en aktiv tilnærming til verdiskapelse i sine målbedrifter og aktiva. Vi tilbyr et stort utvalg investeringsprodukter og tjenester. Som en av de nordiske, private aktivapionerer har vi utviklet hundrevis av selskaper og eiendommer og skapt en betydelig verdi i disse selskapene og aktivaene i løpet av de siste 28 årene. I dag har CapMan ca. 120 private meglere og styrer ca. €2.8 billion i verdier under sin ledelse. Vi styrer hovedsaklig aktivaene til kundene, investorene våre, men foretar også investeringer fra våre egne midler. Målsetningen vår er å gi attraktive utbytter og innovative løsninger til investorer. For tiden dekker vår investeringsstrategi eiendomsmarkedet, oppkjøp, Russland, kreditt, vekst i egenkapital og infrastruktur. Vi har også et voksende tjenestevirksomhet som for tiden inkluderer oppkjøpstjenester (CaPS), fondsrådgivning (Scala Fund Advisory) og tjenester innenfor fondsstyring.

Vedlegg

NoA.jpg