Kotipizza Group Oyj: Kotipizza-ketjulla ennätyksellinen myynti kesäkuussa, vertailukelpoinen myynti kasvoi 14,7 prosenttia

Kotipizza Group Oyj

Lehdistötiedote 6.7.2018, klo 9.00 (EEST)

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi kesäkuussa 2018 20,3 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 14,7 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 250 ravintolan myyntilukuihin.

Vuoden 2018 kesäkuun myynti oli 10,3 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 8,5 miljoonaa euroa. Kesäkuun kuukausimyynti on ketjun historian paras ja ylsi kolmatta kertaa yli 10 miljoonaan euroon. Ketjumyynti on kasvanut kesäkuu 2018 mukaan lukien 39 peräkkäistä kuukautta.

Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 21,3 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 15,9 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 89,9 prosenttia 1 064 000 euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 77 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin. Verkkokaupan myynnin voimakas kasvu johtui osittain kesäkuussa käynnissä olleista markkinointikampanjoista.

Kotipizzan kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta (1.2.–30.6.) on kasvanut 16,8 prosenttia edellisvuodesta 47,6 miljoonaan euroon.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Chalupa-ravintoloiden myynti kasvoi kesäkuussa 2018 24,7 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 kesäkuun myynti oli 195 000 euroa. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) laski 17,9 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 8 ravintolan myyntilukuihin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Social Burgerjoint -ravintoloiden myynti kasvoi kesäkuussa 2018 119,8 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 kesäkuun myynti oli 165 000 euroa. Myyntiluvuissa on mukana kesäkuun 19. päivänä Helsingin Citycenterissä avatun Social Burgerjoint -ravintolan 12 aukiolopäivän myynti. Vertailukelpoinen myynnin kasvu kesäkuussa 2018 oli 23,4 prosenttia ja se perustuu yhden ravintolan myyntiin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvan No Pizza -ravintolakonseptin ensimmäinen, Helsingin Citycenterissä sijaitseva ravintola avattiin kesäkuun 19. päivänä. Kesäkuun 12 aukiolopäivän myynti oli 33 000 euroa.

Kotipizza-ketjun kuukausimyynnit

Kesäkuu20182017     Muutos (%)
Kuukausimyynti (tuhatta euroa)    10 257     8 52720,3
Kivijalkaravintolat8 4696 98421,3
Shop in shop -ravintolat1 7881 54315,9

Verkkokaupan myynti (sisältyy kivijalkaravintoloiden myyntiin)

89,9

Kotipizza-ravintoloiden määrä

Kivijalkaravintolat175162
Shop in shop -ravintolat100104

Kuljetuksia tarjoavat ravintolat

Chalupa-ketjun kuukausimyynnit

Kesäkuu    2018     2017     Muutos (%)
Kuukausimyynti (tuhatta euroa)     19515624,7

Chalupa-ravintoloiden määrä

Social Burgerjoint -ravintoloiden kuukausimyynnit

Kesäkuu20182017Muutos (%)
Kuukausimyynti (tuhatta euroa)16575119,8

Social Burgerjoint -ravintoloiden määrä

No Pizza -ravintolan kuukausimyynnit

Kesäkuu2018
Kuukausimyynti (tuhatta euroa)33

Kotipizza Group Oyj
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja antavat:
Tommi Tervanen, toimitusjohtaja

Timo Pirskanen, talous- ja varatoimitusjohtaja

Kotipizza Group lyhyesti
Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2017 lopussa 258 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2017 oli 106,3 miljoonaa euroa. Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy, vuonna 2015 avattua meksikolaistyyppistä ravintolaketjua Chalupaa operoiva Chalupa Oy, marraskuussa 2017 ostettu The Social Burger Joint Oy, joka hallinnoi Social Burgerjoint -ravintolaketjua ja Social Food -ruokarekkaa sekä kansainvälisille markkinoille suunnattu No Pizza -ravintolakonsepti, jonka ensimmäinen ravintola avattiin kesäkuussa 2018.

Tilikaudella 2017 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 64,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,86 miljoonaa euroa. Kotipizza Group -konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 79,9 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 8,52 miljoonaa euroa.

Liite

Tiedote Kotipizzan myynti kesäkuu 2018