Terveystalo Oyj: Kilpailu- ja kuluttajavirasto aloittaa jatkokäsittelyn Terveystalon ja Attendon välisessä yrityskaupassa

Terveystalo Oyj Pörssitiedote 17.7.2018 klo. 09.00 (EEST)

Terveystalo Oyj ("Terveystalo") on 17.5.2018 allekirjoittanut sopimuksen, jonka nojalla se ostaa Attendo AB:lta (publ) ("Attendo") Suomen terveyspalvelut ("Järjestely"). Terveystalo on tiedottanut Järjestelystä pörssitiedotteella 17.5.2018. Järjestelyn toteutuminen on ehdollinen kilpailuviranomaisen hyväksynnälle.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto ("KKV") on päättänyt aloittavansa jatkokäsittelyn Terveystalon ja Attendon välisessä yrityskaupassa. Kyseessä on kilpailuviranomaisen normaali toimenpide. KKV voi jatkokäsittelyssä hyväksyä yrityskaupan sellaisenaan, määrätä ehtoja sen hyväksymiselle tai esittää, että markkinaoikeus kieltää yrityskaupan. Kilpailulain mukaan jatkokäsittely voi kestää enintään kolme kuukautta. Terveystalo on huomioinut jatkokäsittelyn mahdollisuuden Järjestelyn toteuttamisen alkuperäisessä aikataulussa pörssitiedotteessaan 17.5.2018. Järjestelyn arvioidaan toteutuvan loppuvuonna 2018.

KKV:n päätökseen asti sekä Terveystalon että Attendo Suomen terveyspalveluiden toiminta jatkuu erillisinä yrityksinä kuten tähänkin asti.

Terveystalo Oyj

Lisätietoja antaa

Susanna Laine, viestintä- ja brändijohtaja, Terveystalo

Puh. +358 50 545 8333

Susanna.h.laine@terveystalo.com

Jakelu:

Tärkeimmät tiedotusvälineet

www.terveystalo.com

Terveystalo lyhyesti

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkosto kattaa noin 180 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2017 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,3 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee lähes 9 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com

Attendo - Pohjoismaiden johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja
Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi