Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ): Marcus Trummer utses till vice vd

Marcus Trummer anställs som vice VD för Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ) ("Byggmästaren").

Marcus har bakgrund från investeringsverksamhet samt dessförinnan från bank och som strategikonsult.

Marcus har suttit i styrelserna för Byggmästaren och dotterbolaget Byggmästare Anders J Ahlström Fastighets AB sedan bolagens start 2013.  Under de senaste åren har Marcus varit ordförande i fastighetsbolaget.

"Jag är oerhört glad att Marcus nu vill arbeta fullt ut med Byggmästarens investeringsportfölj. Marcus erfarenhet från att analysera, förvärva och sälja såväl noterade som onoterade bolag kommer att bidra positivt till vår utveckling.  Marcus har därtill i olika roller varit delaktig i att bygga, utveckla och förändra ett antal bolag" säger Byggmästarens vd Stefan Dahlbo.

"Det är en spännande tid för ett spännande bolag och jag ser mycket fram emot att kunna fokusera heltid på Byggmästaren", säger Marcus.

Marcus kommer att tillträda tjänsten som vice VD direkt idag, den 27 augusti, och som en följd av sitt nya uppdrag väljer han att lämna styrelserna i Byggmästaren och fastighetsbolaget.

För ytterligare information, vänligen kontakta Byggmästare Anders J Ahlström Holding ABs VD Stefan Dahlbo på +46 70 353 18 88

Denna information lämnades för offentliggörande av bolagets verkställande direktör den 27 augusti 2018, kl 08:30.

AJA Holdings B-aktier handlas sedan 2014 på Nasdaq First North Stockholm (ISIN SE0006510491).
Avanza Bank AB är AJA Holdings Certified Adviser.

Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ)
Organisationsnummer: 556943-7774

Adress: c/o Fasticon Kompetens AB, Hälsingegatan 40, 113 43 Stockholm