Delårsrapport 1. januar – 30. juni 2018

Koncernomsætningen for de fortsættende aktiviteter udgjorde 337,1 mio.kr. mod 351,9 mio.kr. i samme periode sidste år. Faldet skyldes primært F.C. København & Stadion (-32,5 mio.kr.) delvist modsvaret af en stigning i Lalandia (+16,2 mio.kr.).

Resultat af de fortsættende aktiviteter før skat udgjorde +4,9 mio.kr. mod -2,9 mio.kr. i samme periode sidste år. Udviklingen kan primært henføres til særlige poster, der i 1. halvår 2018 udgjorde +0,7 mio.kr. (1. halvår 2017: -14,2 mio.kr.) delvist modsvaret af en tilbagegang i F.C. København & Stadion.

Resultat af ophørende aktiviteter udgjorde -231,4 mio.kr. mod -14,4 mio.kr. i samme periode sidste år og kan henføres til segmentet Fitness, der forventes solgt ultimo august 2018.

Periodens resultat udgjorde -227,5 mio.kr. mod -16,6 mio.kr. i samme periode sidste år.

Forventning til 2018
PARKEN Sport & Entertainment A/S fastholder forventningerne for 2018.

En omsætning for de fortsættende aktiviteter på ca. 780 til 800 mio.kr. og et resultat før skat på 50 til 65 mio.kr. De økonomiske forventninger er baseret på F.C. Københavns deltagelse i gruppespil i UEFA Europa League med et forventet resultat før skat i niveauet 75 mio.kr. Resultat før skat af de fortsættende og ophørende aktiviteter forventes i 2018 i niveauet -170 til -155 mio.kr.

Vedhæftet fil

09-2018 Delårsrapport 2Q2018