ZEELAND FAMILYSTÄ POHJOISMAINEN MARKKINOINNIN PALVELUYHTIÖ - KAUPPA AVIDLY AB:N OSAKKEISTA SAATU PÄÄTÖKSEEN

Zeeland Family Oyj, yhtiötiedote, 31.8.2018 klo 13.15

Zeeland Family on saanut päätökseen kaupan, jolla se ostaa Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa Hubspot-markkinointiautomaatiopalveluita tarjoavan Avidly AB:n osakkeet. Samalla ylimääräisen yhtiökokouksen aiemmin tänään tekemät päätökset astuvat voimaan.

Zeeland Familyn hallituksen puheenjohtaja Jari Tuovinen:

“Olen iloinen, että pitkään valmisteltu yrityskauppa on nyt saatu päätökseen ja voimme aloittaa täydellä teholla yhteisen toiminnan kehittämisen. Järjestelyn myötä olemme yhä vahvemmin jatkuvan palvelun markkinointitoimisto. Uusi nimemme, Avidly Oyj, heijastelee tätä muutosta. Tulemme myös julkistamaan uuden strategiamme arviolta lokakuussa.”

Kauppa toteutettiin osakevaihdolla tarjoamalla Zeeland Familyn 350 012 uutta osaketta Avidlyn osakkeenomistajille vastikkeeksi kaikista Avidlyn osakkeista. Tämä vastaa noin 19 % omistusosuutta Zeeland Familystä. Vaihtosuhde perustuu Zeeland Familyn ja Avidlyn liiketoimintavolyymien suhteeseen. Osakekohtainen merkintähinta osakeannissa oli 6,19 euroa ja kaikki uudet osakkeet merkittiin. Yhteensä merkintähinta oli noin 2,2 miljoonaa euroa, joka kirjataan kokonaisuudessaan Zeeland Familyn sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon (SVOP). Yhtiön uudet osakkeet rekisteröidään ja haetaan kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq Helsingin ylläpitämälle First North -markkinapaikalle yhdessä muiden Zeeland Familyn osakkeiden kanssa arviolta syyskuun aikana. Rekisteröinnin jälkeen Zeeland Familyn osakemäärä on 1 842 772 osaketta, joista yhtiön hallussa on 19 212 osaketta.

Hallitus päätti osakeannista 5.4.2018 varsinaisen yhtiökokouksen antaman valtuutuksen perusteella. Osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeamiseen oli yhtiön kannalta erityisen painava taloudellinen syy.

Yhtiökokouksen päätökset

Kaupan toteuduttua yhtiökokouksen aiemmin tänään tekemät ehdolliset päätökset astuvat voimaan. Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään useammasta osakeannista, täydensi hallitusta kahdella uudella jäsenellä ja muutti yhtiön yhtiöjärjestystä niin, että yhtiön toiminimi on Avidly Oyj (Avidly Abp, Avidly Plc).

Yhtiön toiminimen muuttuessa myös yhtiön osakesarjan tunnus Nasdaq First North Helsingissä muuttuu muotoon AVIDLY. Muutos astuu voimaan sen jälkeen, kun uusi toiminimi on rekisteröity kaupparekisteriin.

ZEELAND FAMILY OYJ

Lisätietoja:

Jari Tuovinen, hallituksen puheenjohtaja, puhelin +358 (0) 500 593 000

Yhtiön Certified Adviserina (Hyväksytty Neuvonantaja) toimii Merasco Oy, puhelin +358 (0)9 6129 670.

Avidly/Zeeland Family on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava Pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää lähes 250 henkilön voimin 14 toimipisteessä. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 16 miljoonaa euroa ja liikevoitto yksi miljoona euroa. www.zeelandfamily.fi