Retail Partner ApS Acetium® imeskelytabletin jakelijaksi Tanskassa ja Ruotsissa

Biohit Oyj Lehdistötiedote 3.9.2018 10.00 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj ja Retail Partner ApS ovat allekirjoittaneet sopimuksen tupakoinnin lopettamiseen tarkoitetun Acetium-imeskelytabletin jakelusta Tanskassa ja Ruotsissa.

Uusi Acetium-imeskelytabletti on tehokas ja turvallinen tuote, joka auttaa eroon tupakasta ilman riippuvuutta aiheuttavaa nikotiinia, eikä sillä ole sivuvaikutuksia. Acetium-imeskelytablettia käytetään tupakoinnin aikana ja se poistaa tehokkaasti tupakansavusta sylkeen liukenevaa karsinogeenistä asetaldehydiä. Kliinisen tutkimuksen mukaan Acetium-imeskelytabletin käyttö auttaa tupakoinnin lopettamisessa (1-3).

Toimitusjohtaja Frode Telstad, Retail partner ApS:”Retail Partner arvostaa valintaa Biohit Oyj:n yhteistyökumppaniksi ja toimittajaksi Tanskassa ja Ruotsissa. Päivittäis- ja terveystuotteisiin erikoistuneena toimittajana uskomme löytäneemme tuotevalikoimaamme erinomaisesti istuvan tuotteen. Viime vuosina tupakointia on tehokkaasti pystytty vähentämään Pohjoismaissa ja Acetium-imeskelytabletin myötä olemme sitoutuneita edistämään tupakoinnin vähentämistä edelleen.”

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Sopimuksen myötä Retail Partners saa oikeudet Acetium-imeskelytabletin jakeluun Tanskassa ja Ruotsissa. Acetium-imeskelytabletti tarjoaa sivuvaikutuksettoman ja turvallisen vaihtoehdon päästä eroon tupakoinnista. Tupakointi on yleisimpiä estettävissä olevia kuolleisuuden aiheuttajia länsimaissa.”

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj
puh. +358 9 773 861
investor.relations@biohit.fi
www.biohit.fi

1. Syrjänen K et al. Slow-release L-cysteine (Acetium®) lozenge is an effective new method in smoking cessation. A randomized, double-blind, placebo-controlled intervention. Anticancer Res 2017;37:3639-3648.

2. https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=785626&lang=fi

3. http://www.biohithealthcare.com/fi/tuotteet/asetaldehydia-sitovat-tuotteet/products/27/acetium-imeskelytabletti

Biohit lyhyesti

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap /Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi

Retail Partner lyhyesti

Retail Partner ApS on pohjoismainen, Kööpenhaminassa toimiva jakelija. Tavoitteemme on rakentaa pitkäaikaista yhteistyötä erilaisten päivittäistavaratoimittajien kanssa, jotka etsivät yhteistyökumppania Pohjoismaissa.