Anu Kankkunen nimitetty Silmäaseman väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi 7.9.2018 alkaen

Silmäasema Oyj
7.9.2018 klo 09.00

Silmäaseman hallitus on nimittänyt yhtiön väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi talousjohtaja Anu Kankkusen 7.9.2018 alkaen. Anu Kankkunen on toiminut Silmäaseman talousjohtajana vuodesta 2016 alkaen ja sitä ennen useissa talousjohdon tehtävissä muun muassa Elisa-konsernissa ja Digita Oy:ssä.

Silmäaseman nykyinen toimitusjohtaja Pasi Kohmo jättää tehtävänsä välittömästi. Kohmo on aiemmin ilmoittanut jättävänsä yhtiön siirtyäkseen Indoor Group Oy:n toimitusjohtajaksi.

"Pasi Kohmon seitsemän vuotta kestäneellä toimitusjohtajakaudella Silmäasema on kasvanut merkittäväksi näkemisen ja silmäterveyden yhtiöksi Suomessa. Lisäksi hänen johdollaan Silmäasema on listattu pörssiin. Haluan yhtiön ja hallituksen puolesta kiittää Pasia ansiokkaasta työstä Silmäasemalla sekä toivottaa hänelle mitä parhainta menestystä uusiin tehtäviin", toteaa Silmäaseman hallituksen puheenjohtaja Jukka Hienonen.

Silmäaseman uuden toimitusjohtajan haku on meneillään.

Lisätietoja antaa

Jukka Hienonen, hallituksen puheenjohtaja, puh. 050 388 9670

SILMÄASEMA OYJ

Hallitus

Silmäasema on kotimainen yritys, joka tarjoaa maanlaajuisesti kaikki näkemisen ja silmäterveyden tuotteet ja palvelut. Silmäasema on Suomen suurin yksityinen silmäleikkauksia tarjoava silmäsairaalaketju sekä toiseksi suurin optikkoketju. Silmäasema-ketjulla on yli 150 myymälää ja 14 silmäsairaalaa Suomessa sekä kymmenen myymälää Virossa. Silmäasema-ketjun palveluksessa työskentelee noin tuhat näkemisen ja silmäterveyden ammattilaista. Silmäasema-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 118,3 miljoonaa euroa ja oikaistu käyttökate 11,8 miljoonaa euroa.