AVIDLY (AIEMMIN ZEELAND FAMILY) TARKENTAA OHJEISTUSTAAN POSITIIVISEMMAKSI VUODEN 2018 LIIKEVOITON OSALTA

Avidly Oyj (”Yhtiö”) tarkentaa ohjeistustaan hyvin sujuneen toisen puolivuotiskauden alun sekä yrityskauppojen toteutumisen jälkeen parantuneen näkyvyyden vuoksi.

Arvioimme edelleen, että vuonna 2018 liikevaihto kasvaa noin 20 miljoonaan euroon (15,7 miljoonaa euroa vuonna 2017). Myyntikatteen tarkennettu ohjeistuksemme vuodelle 2018 on nyt 15,0 - 15,5 miljoonaa euroa (12,9 miljoonaa euroa vuonna 2017). Liikevoiton ilman järjestelykustannuksia vuonna 2018 arviomme nyt olevan noin 0,6 – 0,9 miljoonaa euroa. Liikevoiton arvioimme olevan 0,4 – 0,7 miljoonaa euroa (1,1 miljoonaa euroa vuonna 2017).

Avidly arvioi aikaisemmin, että yrityskauppojen seurauksena vuonna 2018 sen liikevaihto kasvaa noin 20 miljoonaan euroon (15,7 miljoonaa euroa vuonna 2017) ja myyntikate kasvaa (12,9 miljoonaa euroa vuonna 2017) ja että yritysjärjestelyihin liittyvillä kustannuksilla oikaistu liikevoitto on selvästi positiivinen (1,1 miljoonaa euroa vuonna 2017).

Toimitusjohtaja Tuomas Airisto:

”Toinen vuosipuolisko on käynnistynyt aiemmin arvioimaamme paremmin. Olimme aiemmissa ennusteissamme varovaisia keväällä tapahtuneiden henkilöstömuutosten sekä kahden merkittävän, lähes samanaikaisen yrityskaupan vuoksi. Turun toimipisteessä keväällä tapahtuneet muutokset on saatu nyt järjestettyä ja Turun yksikkömme oli elokuussa jälleen kannattava. Jatkuvista palveluista johtuen koko konsernin heinäkuun liiketoiminnan tulos oli myös konsernin historiassa ensimmäistä kertaa positiivinen. Kesällä toteutettujen yrityskauppojen vaikutus tulokseen on ollut myös hieman arvioimaamme parempi.

Yrityskauppojen (Nitroid ja Avidly Ruotsi, Norja sekä Tanska) suorat järjestelykulut jäivät hieman arviotamme alemmiksi ja ovat tähän mennessä yhteensä noin 170 tuhatta euroa. Varaudumme vielä noin 50 tuhannen euron kuluihin vuoden viimeiselle neljännekselle.

Lisäksi haluan erikseen todeta, että Jyrki Vaittinen on aloittanut aiemmin ilmoitetun mukaisesti operatiivisena johtajana Yhtiössä, ja jatkaa toimitusjohtajana aiemmin ilmoitetun mukaisesti 1.1.2019 alkaen. Olen tehnyt Jyrkin kanssa yhdessä valmisteluita jo hetken aikaa ja olen varma, että tulemme erinomaisessa järjestyksessä vaihtamaan Avidlyn vetämisen kapulan vuoden loppuun mennessä.”

Avidly julkistaa taloudellista informaatiota kolmannelta vuosineljännekseltä 24.10.2018.

AVIDLY OYJ

Lisätietoja:

Tuomas Airisto, toimitusjohtaja, puhelin +358 (0)40 566 1331

Yhtiön Certified Adviserina (Hyväksytty Neuvonantaja) toimii Merasco Oy, puhelin +358 (0)9 6129 670.

Avidly (aiemmin Zeeland Family) on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava Pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää lähes 250 henkilön voimin 15 toimipisteessä. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 16 miljoonaa euroa ja liikevoitto yksi miljoona euroa. www.avidlyagency.com