FIT Biotech Oy: FIT Biotech on jättänyt patenttihakemuksen liittyen teknologiansa käyttöön Chikungunya-virusta vastaan

FIT Biotech Oy

Yhtiötiedote 04.10.2018 kello 11:00 EET

FIT Biotech Oy ("Yhtiö", FITBIO: FN Finland) on jättänyt patenttihakemuksen GTU®-teknologiansa käyttämiseksi Chikungunya-virusta (CHKV) vastaan. Hakemus tukee yhtiön strategiaa kehittää vasta-aineterapioita tartuntasairauksien hoitoa varten.

CHKV on virus, joka tarttuu hyttysten välityksellä ja aiheuttaa kuumetta ja toimintakykyä heikentävää nivelkipua. Tällä hetkellä markkinoilla ei ole rokotteita eikä hoitoja virusta vastaan. Maailman terveysjärjestö WHO:n mukaan yhteensä miljoonia tapauksia on raportoitu Afrikassa, Aasiassa, Amerikassa ja Intian niemimaalla, mutta paikallisia tapauksia on esiintynyt myös Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa. FIT Biotech kehittää GTU®-pohjaista vasta-aineterapiaa tautia vastaan.

Toimitusjohtaja Erkki Pekkarinen kommentoi: "Olemme innoissamme saamistamme myönteisistä tuloksista Chikungunya-virustutkimuksessamme. Näyttää siltä, että GTU-pohjainen teknologiamme voisi avata uusia tapoja Chikungunyan ehkäisemisessä ja hoidossa. Tämä voi myös johtaa huomattavaan elämänlaadun paranemiseen alueilla, joissa on tartuntariski."

FIT BIOTECH OY

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Erkki Pekkarinen
Puhelin: +358 44 027 0080
Sähköposti: erkki.pekkarinen@fitbiotech.com

Hyväksytty neuvonantaja: Aalto Capital Partners Oy, puh. +358 40 587 7000

FIT Biotech Oy lyhyesti

FIT Biotech on vuonna 1995 perustettu bioteknologiayhtiö, joka kehittää ja lisensoi patentoimaansa GTU® (Gene Transport Unit) -vektoriteknologiaa uuden sukupolven lääkehoitoihin. GTU® on geenien kuljetusteknologia, joka ratkaisee merkittävän lääketieteellisen haasteen geeniterapian ja DNA-rokotteiden käytettävyydessä.

FIT Biotech soveltaa GTU®-teknologiaa tällä hetkellä kehitysprojekteissaan, jotka ovat geeniterapia, geenirokotteet ja tutkimusyhteistyö. Esimerkkeinä sovellusalueista ovat syöpä (geeniterapia) ja tartuntataudit, kuten HIV.

FIT Biotechin K-osakkeet ovat listattuna Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North Finland -markkinapaikalla.

JAKELU: