Technopolis laskee ennustettaan vuoden 2018 kannattavuuden osalta julkiseen ostotarjoukseen liittyvien kulujen vuoksi

TECHNOPOLIS OYJ                    PÖRSSITIEDOTE                    12.10.2018 klo 16.35

Kildare Nordic Acquisitions S.à r.l ilmoitti tänään toteuttavansa julkisen ostotarjouksen kaikista Technopolis Oyj:n liikkeeseen lasketuista ja ulkona olevista osakkeista. Tämän seurauksena Technopolikselle syntyy kuluja, jotka liittyvät ostotarjoukseen. Kulut käsittävät muun muassa neuvonantopalkkioita. Merkittävä osa neuvonantopalkkioista on ehdollinen ostotarjouksen toteutumiselle. Ostotarjoukseen liittyvien kulujen ja palkkioiden arvioidaan olevan yhteensä noin 5,9 miljoonaa euroa. Näistä kuluista johtuen Technopolis laskee ennustettaan vuoden 2018 kannattavuuden osalta. Aiempi konsernin liikevaihtoennuste pysyy ennallaan.

Päivitetyt lähiajannäkymät ja tulosohjaus ovat seuraavat:

Technopolis arvioi, että konsernin liikevaihto vuonna 2018 on vuoden 2017 tasolla. Yhtiö arvioi konsernin käyttökatteen olevan matalampi kuin vuonna 2017.

Arvioissa on otettu huomioon Jyväskylän liiketoimintojen myynti loppuvuonna 2017, sekä Kildare Nordic Acquisitions S.à r.l:n tekemään vapaaehtoiseen julkiseen ostotarjoukseen liittyvät kulut. Jyväskylän liiketoimintojen ja kiinteistöjen myynnin negatiivinen vaikutus konsernin liikevaihtoon on vuositasolla noin 14,5 miljoonaa euroa ja konsernin käyttökatteeseen (EBITDA) 7,2 miljoonaa euroa. Ostotarjoukseen liittyvien kulujen ja palkkioiden arvioidaan olevan yhteensä noin 5,9 miljoonaa euroa.

Technopoliksen aiempi lähiajannäkymät ja tulosohjaus olivat:

Technopolis arvioi, että konsernin liikevaihto vuonna 2018 on vuoden 2017 tasolla. Yhtiö arvioi konsernin käyttökatteen olevan vuoden 2017 tasolla tai hieman matalampi.

Arvioissa on otettu huomioon Jyväskylän liiketoimintojen ja kiinteistöjen myynnin negatiivinen vaikutus konsernin liikevaihtoon on vuositasolla noin 14,5 miljoonaa euroa ja konsernin käyttökatteeseen (EBITDA) 7,2 miljoonaa euroa.

Lisäksi arviossa on otettu huomioon käynnissä olevien orgaanisten kasvuhankkeiden suunniteltu valmistuminen sekä yhtiön näkemys kunkin Technopoliksen markkina-alueen taloudellisesta kehityksestä ja yhtiön vuokrausasteen ja vuokrien kehityksestä.

Technopolis Oyj

Sami Laine
talousjohtaja
Puh. 040 502 7083