ROBIT ALASKIRJAA DOWN THE HOLE LIIKETOIMINNAN LIIKEARVOA

ROBIT OYJ PÖRSSITIEDOTE 15.10.2018 KLO 8.00

ROBIT ALASKIRJAA DOWN THE HOLE LIIKETOIMINNAN LIIKEARVOA

Robit laajensi Down The Hole liiketoimintaa merkittävästi yritysostoilla kesällä 2016. Hankintojen taustalla oli tuotevalikoiman kasvattaminen vastaamaan laajempaa asiakaskysyntää. Hankintaan liittyvät kasvuodotukset eivät ole toteutuneet suunnitellulla tavalla eikä yhtiö ole saavuttanut kasvu- ja kannattavuustavoitteitaan tässä liiketoiminnassa.

Yhtiö on testannut hankinnoista syntyneen liikearvon arvostusta ja tekee testauksen seurauksena liikearvosta 18,9 miljoonan euron arvonalentumiskirjauksen. Erä esitetään yhtiön 2018 tilinpäätöksen tuloslaskelmassa poistojen ja arvonalentumisten ryhmässä.

Arvonalentumiskirjauksen jälkeen yhtiölle jää hankinnoista syntynyttä liikearvoa 5,1 miljoonaa euroa. Robit jatkaa DTH -liiketoiminnan kehittämistä ja se on edelleen merkittävä osa yhtiötä.

Arvonalentumiskirjauksella ei ole kassavirtavaikutusta. Yhtiön vakavaraisuus on arvonalentamiskirjauksen jälkeen edelleen hyvällä tasolla.

ROBIT OYJ

Mika Virtanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja:

Robit Oyj
Mika Virtanen, toimitusjohtaja
mika.virtanen@robitgroup.com
Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 19 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:

www.robitgroup.com