ROBIT ALENTAA TILIKAUDEN 2018 OHJEISTUSTA

ROBIT OYJ PÖRSSITIEDOTE 15.10.2018 KLO 08.05

ROBIT ALENTAA TILIKAUDEN 2018 OHJEISTUSTA

Robit päivittää tulosohjeistustaan vuodelle 2018. Päivitetyn näkemyksen mukaan vuoden 2018 euromääräinen EBITA-kannattavuus (ilman vertailukelpoisuuteen vaikuttavia eriä) jää merkittävästi edellisvuoden alapuolelle.

Yhtiön liiketoiminta on kehittynyt suunniteltua heikommin kolmannella vuosineljänneksellä. Suurimmat liikevaihdon haasteet ovat Down the Hole liiketoiminnassa Australasiassa sekä Pohjois-Amerikan Top Hammer liiketoiminnassa. Aiemmin ilmoitetut säästötoimenpiteet on toteutettu suunnitellusti, ja niiden tulosta parantava vaikutus toteutuu täysimääräisenä vuoden 2019 aikana. Liikevaihdon kasvattaminen on tärkeää, koska yhtiöllä on vapaata tuotantokapasiteettia.

Liikevaihdon suunniteltua heikomman kehityksen johdosta yhtiö muuttaa 15.6.2018 antamaansa tulosohjeistusta seuraavasti:

Robitin uusi tulosohjeistus vuodelle 2018:

Robitin päivitetyn näkemyksen mukaan vuoden 2018 euromääräinen EBITA-kannattavuus (ilman vertailukelpoisuuteen vaikuttavia eriä) jää merkittävästi edellisvuoden alapuolelle, mikäli markkinakysyntä säilyy nykytasolla eikä markkinoilla esiinny ennalta-arvaamattomia häiriötekijöitä.

Aiempi tulosohjeistus vuodelle 2018:

Robitin päivitetyn näkemyksen mukaan vuoden 2018 euromääräinen EBITA-kannattavuus (ilman vertailukelpoisuuteen vaikuttavia eriä) jää hieman edellisvuoden alapuolelle, mikäli markkinakysyntä säilyy nykytasolla eikä markkinoilla esiinny ennalta-arvaamattomia häiriötekijöitä

Robit julkistaa kolmannen vuosineljänneksen liikevaihdon 18.10.2018.

ROBIT OYJ

Mika Virtanen, toimitusjohtaja

Lisätietoja:

Robit Oyj
Mika Virtanen, toimitusjohtaja
mika.virtanen@robitgroup.com
Robit on voimakkaasti kansainvälistynyt kasvuyhtiö, joka myy kulutusosia eli porakalustoa globaalisti asiakkailleen seuraavilla markkinasegmenteillä: kaivosteollisuus, rakentaminen ja urakointi, tunnelinporaus sekä kaivonporaus. Yhtiön tarjonta jakaantuu kolmeen tuote- ja palvelualueeseen: Top Hammer, Down-the-Hole ja Digital Services. Yhtiöllä on maailmalla 19 omaa myynti- ja varastopistettä ja aktiivinen myyntiverkosto 115 maassa. Robitilla on tuotantoyksiköt Suomessa, Etelä-Koreassa, Australiassa, Englannissa ja USA:ssa.

Jakelu:

www.robitgroup.com